Intră acum și în grupul de
Crestinii ortodocsi sarbatoresc in data de 13 aprilie, duminica Floriilor, sau Intrarea Domnului în Ierusalim, arată crestinortodox.ro.
Potrivit sursei citate, Sfanta Evanghelie din Duminica Floriilor, care incheie Postul cel de 40 de zile al Sfintelor Pasti, a fost randuita de Biserica spre a fi citita in ziua sarbatorii Intrarii Domnului in Ierusalim, praznic numit in popor si Duminica Floriilor. In aceasta Evanghelie se pomeneste mai intai de mirul de mare pret al recunostintei Mariei fata de Iisus pentru invierea din morti a fratelui ei, Lazar din Betania, care era prieten al Domnului Iisus Hristos.
Totodata, in Evanghelie se arata ca Intrarea Domnului nostru Iisus Hristos in Ierusalim este o sarbatoare a biruintei Sale asupra mortii lui Lazar si o prefigurare sau anticipare a biruintei Sale asupra propriei Sale morti, prin invierea Sa din morti.
Crestinortodox.ro sustine ca aceasta sarbatoare a Intrarii Domnului in Ierusalim este o deschidere spre Saptamana Sfintelor Patimiri ale Domnului nostru Iisus Hristos, patimiri sufletesti pricinuite de invinuirile mincinoase ale mai-marilor carturarilor si fariseilor care Il invidiau si Il urau, dar si patimiri pricinuite trupului Sau prin umilirile si lovirile dureroase pe care le indura ca urmare a judecatii nedrepte a lui Pontiu Pilat si a brutalitatii violente a soldatilor romani. Textul Evangheliei din aceasta zi prevesteste si conflictul dintre Iisus si capeteniile carturarilor si fariseilor care, in taina, s-au hotarat sa-L omoare pe El si pe Lazar, deoarece multi iudei credeau in Iisus mai ales dupa ce El a inviat pe Lazar, cel mort de patru zile.
Duminica Intrarii Domnului in Ierusalim este si o zi care prevesteste Invierea lui Hristos, ea fiind, intr-un fel, un Paste anticipat, o arvuna a biruintei iubirii smerite si jertfelnice a lui Hristos-Dumnezeu asupra pacatului si asupra mortii, iubire mai tare decat rautatea izvorata din ura si invidie, tradare si lasitate, din lacomie de bani si de putere lumeasca trecatoare, precum si din violenta ucigasa.
“De ce purtam in aceasta zi ramuri inverzite de copaci, in special salcie, si flori? Purtam in maini ramuri verzi de copaci (mai ales salcie) si flori pentru ca ele simbolizeaza florile credintei cultivate prin post si rugaciune. Vecernia din Vinerea dinaintea Sambetei lui Lazar spune clar in cantarile ei ca acum s-au implinit cele 40 de zile de post. Iar Sambata lui Lazar si Duminica Floriilor fac, asadar, trecerea spre o alta saptamana, care nu mai face parte din cele 40 de zile de post, ci este un timp mai sfant si mai sfintitor, fiind timpul totalei participari mistice sau tainice a crestinilor ortodocsi la Sfintele si Mantuitoarele Patimi ale lui Hristos, pentru ca noi oamenii sa ne despatimim de patimile rele sau pacatoase din firea omeneasca, patimi care au pricinuit odinioara rastignirea si moartea lui Hristos. In acest sens, florile pe care le purtam in mana in Duminica Floriilor reprezinta florile virtutilor adunate in timpul postului, si anume: lumina rugaciunii, smerenia postirii, bunatatea inimii milostive si darnice, curatia mintii dobandita prin pocainta, sfintirea sufletului si trupului. Toate acestea sunt florile iubirii smerite si sfinte a crestinului fata de Dumnezeu si fata de semeni. Florile duhovnicesti cultivate in timpul postului sunt aduse lui Dumnezeu ca daruri cultivate in ogorul sfant al Bisericii lui Hristos, cu harul Duhului Sfant”, arată sursa citată.
Intră acum și în grupul de