Intră acum și în grupul de
La Palatul Administrativ din Suceava a fost semnat, vineri, un contract de asociere între Consiliile Judeţene Suceava şi Iaşi pentru modernizarea unui drum interjudeţean cu o lungime de 170 de kilometri.
Acordul a fost încheiat în vederea realizării proiectului strategic pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere care asigură conectivitatea cu reţeaua TEN T şi includerea acestuia în Planul de Dezvoltare Regională Nord-Est.
Asocierea prevede reabilitarea de drumuri judeţene din cele două judeţe pe traseul Iaşi-Gropniţa-CoarneleCaprei-Belceşti-Scobinţi-Lespezi-Budeni-Dolhasca-Liteni-Udeşti-Bosanci-Ipoteşti-Suceava-Moara-Liteni-Zahareşti-Stroieşti-Vâlcele-Costâna-Dărmăneşti-DN2.
Preşedintele CJ Iaşi, Cristian Adomniţei, a declarat într-o conferinţă de presă că acesta este cel mai important proiect strategic al regiunii de dezvoltare nord-est prin POR pentru programarea 2014-2020 şi arată seriozitatea demersului. El a explicat că actualul traseu dintre Suceava şi Iaşi este cel mai circulat, dar nu şi cel mai scurt, fiind pe drumuri naţionale, iar prin modernizarea acestui traseu se reabilitează infrastructura rutieră din nordul şi centrul judeţului Iaşi, o zonă foarte săracă a acestui judeţ.
Adomniţei a exemplificat cu situaţia localităţii Belceşti, care a fost o localitate dezvoltată, aproape un oraş, dar care a ajuns un simbol al decăderii calităţii vieţii. „Trebuie să revitalizăm infrastructura”, a spus preşedintele CJ Iaşi care a menţionat că pentru judeţul Iaşi proiectul se adresează unui număr de 55.000 de locuitori fără să fie inclusă şi populaţia municipiului reşedinţă de judeţ.
Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a adăugat că acest drum este o axă majoră de transport care este un drum alternativă la drumurile naţionale între frontiera cu Republica Moldova şi frontiera cu Ucraina. „Se poate face o legătură mai fluidă spre Republica Moldova şi spre Ucraina”, a spus Nechifor.
El a explicat că drumurile care vor fi modernizate de pe acest traseu au fost proiectate în anii ’70 pentru un tonaj de maxim 8 tone pe osie, iar în prezent se circulă cu autocamioane care depăşesc 20 de tone pe osie.
Nechifor a mai spus că proiect se adresează în judeţul Suceava unui număr de 65.000 de locuitori.
Întregul proiect este estimat la o valoare de 79,8 milioane de euro pentru cei 170 de kilometri care se vor moderniza, din care 74,66 pe raza judeţului Suceava şi 94 de kilometri pe raza judeţului Iaşi.
Preşedintele CJ Iaşi, Cristian Adomniţei a precizat că este primul contract de asociere din ţară în vederea realizării unui astfel de proiect strategic pe finanţarea 2014-2020 şi a arătat că proiectarea va fi făcută de cele două consilii judeţene în acest an, iar când se va deschide finanţarea pe POR va fi depus. „Poate ne prinde 2016 cu utilajele în şantier”, a spus Adomniţei.
El a subliniat că autorităţile din Suceava şi Iaşi au obţinut experienţă în ceea ce priveşte accesarea fondurilor europene şi că sunt pregătite acum să depună cât mai repede proiecte în vederea obţinerii finanţării, astfel încât să nu se ajungă cu execuţia la sfârşitul perioadei de programare.
Intră acum și în grupul de