Intră acum și în grupul de
Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a solicitat CNADNR să aloce suma de 5,4 milioane de lei pentru lucrările de reparaţii la DN 18, pe 40 de kilometri drumul fiind impracticabil, iar lucrarea de modernizare este stopată după ce contractul cu firma Shapir Infrastructure a fost reziliat.
Drumul naţional DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Iacobeni-Moisei, de 89 de kilometri, lucrările aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013.
Contractul cu Shapir Structures, în valoare de 81 de milioane de euro, a fost reziliat în luna mai 2014 după ce s-au executat doar cinci la sută din lucrări, iar fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, a anunţat că până la stabilirea unei alte firme care să lucreze, drumul va fi reparat cu mijloace proprii ale CNANDR.
Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a declarat, vineri, că a transmis o adresă directorului general al CNADNR, Narcis Neaga, în care îi solicită sprijin pentru alocarea fondurilor necesare reparării acestui drum.
Prefectul a arătat că DN 18, de la kilometrul 180+ 400 la 220+088, drumul este impracticabil, carosabilul având degradări pe suprafeţe extinse, lipsesc parapeţii metalici, iar semnalizarea rutieră, atât cea permanentă cât şi cea ce semnalizează lucrările e deficitară şi creează mari probleme în trafic.
Totodată, majoritatea şanţurilor sunt înfundate, cota acostamentelor este peste cea a părţii carosabile, apa de la ploi bălteşte sau se scurge pe asfalt.
„Având în vedere faptul că această rută este singura cale de acces dinspre Maramureş spre Moldova şi că, în perioada următoare, numărul de turişti români şi străini va creşte, drumul care a devenit aproape impracticabil va constitui un real impediment în demersurile promovării turistice a acestor ţinuturi deosebite”, se arată în adresă.
Prefectul menţionează că pentru că este de maximă prioritate repararea urgentă a suprafeţei carosabile şi asigurarea condiţiilor optime pentru siguranţa rutieră, ar fi necesar ca CNADNR să aloce suma de 5.464.762 lei pentru aceste lucrări.
Astfel, ar trebui reparat drumul pe o suprafaţă de 85.470 mp, costurile fiind estimate la 3,6 milioane de lei fără TVA.
Totodată, pentru că traseul DN 18 se desfăşoară în vecinătatea râului Bistriţa, iar parapetul de siguranţă lipseşte, sau nu mai corespunde normativelor actuale, este nevoie de instalarea a 15.050 metri de parapet de protecţie ridicată şi de 300 de metri de parapet de protecţie foarte ridicată, costul fiind de 1,75 milioane de lei.
În adresă se menţionează că starea podurilor de pe acest tronson de drum este în general satisfăcătoare, dar majoritatea podeţelor existente sunt în diferite stadii de degradare şi nu mai prezintă siguranţă în exploatare.
Intră acum și în grupul de