Intră acum și în grupul de
Locuitorii municipiului Suceava racordaţi la sistemul centralizat de termoficare, dar şi locuitorii municipiului Rădăuţi au riscat, ca de marţi, să nu beneficieze de serviciile firmelor Termica SA Suceava, respectiv SC Servicii Comunale Rădăuţi, care au fost somate de E.On cu debranşarea de la reţeaua de energie electrică din cauza datoriilor uriaşe acumulate.
Pentru a evita ca locuitorii Sucevei şi cei din Rădăuţi să nu beneficieze de serviciile publice furnizare de cele două societăţi, prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a organizat la Prefectură o întâlnire cu responsabilii locali şi reprezentanţii E.On.
În urma acestei discuţii s-a stabilit un plan de achitare a datoriilor şi ca E.On să nu debranşeze de la reţea cele două societăţi de utilităţi publice.
Prefectul Florin Sinescu a declarat după aceste discuţii că cea mai dificilă situaţie este a Termica SA Suceava care acumulează datorii de 8,5 milioane de lei, iar cu tot cu factura curentă are de achitat 9 milioane de lei.
El a explicat că Termica a fost somată de E.On cu debranşarea pentru facturi de 0,8 milioane de lei şi s-a plătit marţi o suma de 100.000 de lei, miercuri va mai fi plătită o sumă de 100.000 de lei, iar până în 10 august Primăria va mai plăti 600.000 de lei, pentru a se stinge această datorie pentru care fusese emisă somaţia de deconectare.
Din datoria totală de 8,5 milioane de lei, 3 milioane de lei sunt datorii acumulate înainte de intrarea Termica în insolvenţă şi vor fi recuperate la masa credală, dar 4,25 de milioane de lei sunt în litigiu cu Primăria Suceava, iar instanţa va stabili cine le va achita.
În cazul Servicii Comunale Rădăuţi, datoria este de 650.000 de lei şi s-a stabilit ca în data de 10 august să fie achitată o restanţă de 200.000 de lei, în 10 septembrie o altă parte tot de 200.000 de lei, iar în 10 octombrie restul de 150.000 de lei. La aceste plăţi vor fi achitate şi facturile curente.
În aceste condiţii, dacă vor respecta ceea ce s-a stabilit, cele două societăţi scapă de deconectarea de la reţeaua de energie electrică.
Reprezentanţii E.On au subliniat în cazul discuţiilor că dacă există unele probleme cu achitarea la datele asumate a facturilor, să fie notificaţi din timp, pentru a putea adopta măsuri care să nu afecteze bunul mers al acestei companii.
Intră acum și în grupul de