Intră acum și în grupul de
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a început lucrările de reparaţii la drumul naţional DN 18 pe tronsonul Iacobeni-limita judeţului Maramureş, după ce contractul de reabilitare cu fonduri dintr-un credit extern a fost reziliat.
Potrivit prefectului de Suceava, Florin Sinescu, lucrările de reparaţii au început de marţi şi că vor fi reparaţi 26.000 de metri pătraţi de şosea.
Sinescu a menţionat că lucrările sunt executate de firma suceveană SUCT SA.
Reprezentantul Guvernului în teritoriu, a transmis în 11 iulie a.c. o adresă directorului general al CNADNR, Narcis Neaga, în care îi solicită sprijin pentru alocarea fondurilor necesare reparării acestui drum.
El a arătat că DN 18 este impracticabil de la km. 180+ 400 la km. 220+088, carosabilul fiind degradat pe suprafeţe extinse și lipsind parapeţii metalici, iar semnalizarea rutieră, atât cea permanentă, cât şi cea care semnalizează lucrările este deficitară şi generează mari probleme în trafic.
Totodată, majoritatea şanţurilor sunt înfundate, cota acostamentelor este peste cea a părţii carosabile, apa de la ploi bălteşte sau se scurge pe asfalt.
„Având în vedere faptul că această rută este singura cale de acces dinspre Maramureş spre Moldova şi că în perioada următoare numărul de turişti români şi străini va creşte, drumul care a devenit aproape impracticabil va constitui un real impediment în demersurile promovării turistice a acestor ţinuturi deosebite”, se precizează în adresa transmisă CNADNR.
Prefectul menţionează că pentru că este de maximă prioritate repararea urgentă a șoselei şi asigurarea condiţiilor optime pentru siguranţa rutieră, ar fi necesar ca CNADNR să aloce suma de 5.464.762 lei pentru aceste lucrări.
Astfel, ar trebui reparat drumul pe o suprafaţă de 85.470 de metri pătrați, costurile fiind estimate la 3,6 milioane de lei fără TVA.
Totodată, pentru că DN 18 se află în vecinătatea râului Bistriţa, iar parapetul de siguranţă lipseşte sau nu mai corespunde normativelor actuale, este nevoie de instalarea a 15.050 de metri de parapet de protecţie ridicată şi de 300 de metri de parapet de protecţie foarte ridicată, costul fiind de 1,75 milioane de lei.
În adresă se mai menţionează că starea podurilor de pe acest tronson de drum este în general satisfăcătoare, dar majoritatea podeţelor existente sunt în diferite stadii de degradare şi nu mai prezintă siguranţă în exploatare.
Drumul naţional DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Iacobeni-Moisei, de 89 de kilometri, lucrările aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013.
Contractul cu Shapir Structures, în valoare de 81 de milioane de euro, a fost reziliat în mai 2014, după ce s-au executat doar cinci la sută din lucrări, iar fostul ministru al Transporturilor Dan Şova anunţa că până la stabilirea unei alte firme care să lucreze la acest proiect de modernizare drumul va fi reparat cu mijloace proprii ale CNANDR.
Intră acum și în grupul de