Prefectul Sinescu, despre lucrarile la soseaua de centura: Nu se poate deschide circulatiei un tronson de sosea care nu are elementele de siguranta


Intră acum și în grupul de

 Prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu, a declarat, vineri, că asocierea de firme Teo Trans şi Straco din Bucureşti, care a preluat lucrările de finalizare a unui tronson al şoselei de centură, de 5,2 kilometri, ce face legătura între DN 2, zona Pătrăuţi, şi DN 17, în localitatea Şcheia, a reuşit să execute lucrări de reparare a zonelor de asfalt degradate şi că a şi marcat o parte importantă din drum.

Potrivit reprezentantului Guvernului în teritoriu, de luni urmează să înceapă şi montarea parapeţilor prevăzuţi în contract, iar apoi stâlpii de iluminat ce vor fi amplasaţi în zonele în care se face legătura între şoseaua de centură şi DN 2, respectiv DN 17.

Sinescu a explicat că pe acest tronson al şoselei de centură au fost realizate 97 la sută din lucrări, iar pentru a fi deschis circulaţiei mai trebuie reabilitaţi 4.000 de metri pătraţi care au fost deterioraţi din cauza stopării lucrărilor, executate marcaje şi montaţi parapeţi metalici pe o lungime de 6,1 kilometri. Totodată, trebuie montaţi 165 de stâlpi de iluminat, în condiţiile în care vor fi luminate pe timp de noapte atât intrarea de pe DN 2, cât şi sensul giratoriu din zona intrare pe DN 17, aşa numitul „zid al morţii”, unde din cauza unui pilon de la un pod al şoselei de centură s-au produs mai multe accidente soldate cu decesul a patru persoane.

sinescu

Pentru acest tronson valoarea totală a lucrărilor este de 5,8 milioane de lei, termenul de execuţie fiind de 45 de zile.

Prefectul a spus că lucrările ar putea fi finalizate la mijlocul lunii decembrie astfel încât să fie eliminat traficul greu de pe DN 74, folosit acum ca variantă ocolitoare şi unde un pod este afectat, pentru refacerea acestuia fiind alocaţi 6,2 milioane de lei.

El a ţinut să menţioneze că aşa cum a precizat şi în urmă cu o săptămână, primul tronson al şoselei de centură ar putea fi dat în folosinţă la mijlocul lunii decembrie, în condiţiile în care directorul Direcţiei Regionale Iaşi a CNADNR, Ovidiu Laicu, vorbea în aceeaşi conferinţă de presă de o „surpriză”, el estimând că acest prim tronson al şoselei de centură ar putea fi dat în folosinţă în 14 noiembrie, urmând ca lucrările să fie continuate în condiţii de trafic.

Astfel Laicu, a susţinut că, din experienţa sa şi în condiţiile în care în perioada următoare va fi vreme bună, este posibil ca tronsonul să fie funcţional chiar în 14 noiembrie şi că de la această dată tronsonul ar putea fi deschis circulaţiei, urmând să mai rămână de montat parapeţii şi stâlpi de iluminat.

Florin Sinescu a declarat vineri că nu se poate deschide circulaţiei un tronson de şosea care nu are elementele de siguranţă, respectiv parapeţii montaţi.

El a mai arătat că urmează să fie analizată şi situaţia celorlalte două tronsoane ale şoselei de centură, la care lucrările sunt realizate în proporţie de 80%, apoi CNADNR va începe procedurile de selecţie a unui constructor astfel încât în anul 2015 să fie finalizate şi acestea.

CNADNR a reziliat în 15 septembrie contractul de execuţie a lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava cu firma SCT, fostă SCCF-Grup Colas, întrucât aceasta nu a respectat termenele de finalizare a lucrării.

Şoseaua de centură trebuia terminată în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014.


Intră acum și în grupul de