Verificari privind legalitatea ridicarii in rang de oras a opt comune sucevene


Intră acum și în grupul de

Este vorba de localitatile Brosteni, Cajvana, Dolhasca, Frasin, Liteni, Milisauti, Salcea si Vicovu de Sus care au obtinut statutul de oras prin legea 83/2004. Onofrei a declarat ca intentia Guvernului este aceea de a asigura calitatea vietii in fiecare comuna si nu neaparat de a le transforma in orase. „Trebuie sa facem conditii nu neaparat titulaturi”, a spus prefectul. Onofrei a precizat ca acolo unde legea prin care unele comune au devenit orase este respectata, dar exista solicitari din partea locuitorilor de a reveni la statutul initial, va sprijini organizarea unor noi referendumuri. Este cazul a trei noi orase si anume Cajvana, Milisauti si Siret. Prefectul a prezentat ieri intr-o conferinta de presa un memoriu semnat de 350 de cetateni din Liteni care cer revenirea la statutul de comuna. „Din pacate se confirma suspiciunile pe care le-am avut ca transformarea unor comune in orase a fost doar o solutie propagandistica si de imagine fara sa se tina cont realitatile existente, fara sa se tina cont de vointa stricta a populatiei. La referendum s-a obtinut un vot mai mult sau mai putin corect. Corect din doua motive, al numarului de votanti si al faptului ca au votat niste oameni care ori nu au fost informati ori au fost dusi in eroare”, a spus Onofrei. Prefectul a prezentat si un fluturas care a circulat prin Liteni in perioada premergatoare referendumului cu intentia de a convinge lumea sa voteze in favoarea urbanizarii comunei. „Toate satele actualei comune vor beneficia de avantajele orasului. Vor pleca tinerii in strainatate si vot veni cu bani pe care vor dori sa-i investeasca in viitorul oras Liteni. Orice avantaj depaseste cu mult dezavantajele. Nu se distrug cladiri, nu se muta populatia, nu se construiesc blocuri de dragul blocurilor. Aici atit discutatul impozit nu afecteaza caci el este fluctuabil de la un an la altul iar peste citiva ani se poate egala impozitul de la oras cu cel de la sate sau se poate reduce esential in functie de progresul societatii. A nu face oras inseamna a pierde enorm, a rata ocazia investitiilor de la stat, inseamna a fi in umbra si in inapoiere, a merge in orasele vecine pentru a ne rezolva problemele, a pierde posibilitatea de a beneficia de ajutor din partea Uniunii Europene, care va derula programe speciale pentru aceste orase. A nu face oras inseamna a trece in umbra orasului vecin, a face naveta, a deveni o localitate depopulata”, a citat Onofrei din fluturasul respectiv. Trebuie spus ca nu numai la Suceava sunt probleme cu urbanizarea comunelor. Potrivit senatorului PNL de Suceava Tiberiu Prodan, la Comisia de administratie publica din cadrul Senatului, al carui membru este, s-au adunat foarte multe solicitari ale unor localitati din mai multe judete ale tarii care au cerut revenirea la statutul de comuna. Conditiile care trebuie sa le indeplineasca noile orase sunt impuse de Legea 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national. Potrivit acesteia, pentru a deveni localitati de rang III, noile orase trebuiau sa indeplineasca urmatorii indicatori minimali: populatia trebuie sa fie de regula de la 5.000 la circa 30.000 de locuitori; trei sferturi din populatie sa fie ocupata in activitati neagricole; 70% din numarul total al locuintelor trebuie sa fie dotate cu instalatii de alimentare cu apa; 55% din totalul locuintelor trebuie sa fie dotate cu baie si WC; numarul de paturi in spitale – 7 la 1000 de locuitori; 1,8 medici care sa revina la 1000 de locuitori; dotari culturale si sportive – sali de spectacol, biblioteci publice, spatii pentru activitati sportive; locuri in hoteluri – 50; 50% din lungimea totala a strazilor trebuie sa fie modernizate, iar 60% din aceasta sa fie reprezentata de strazi cu retele de distributie a apei.


Intră acum și în grupul de