Numar aproape egal de cereri depuse de suceveni pentru pasapoartele electronice si cele temporare


Intră acum și în grupul de

Începând de pe 23 noiembrie 2009, în județul Suceava a fost introdus sistemul de emitere a paşapoartelor electronice, dată de la care, potrivit Biroului de presă al Instituției Prefectului s-au primit şi soluţionat 74.687 de cereri pentru paşapoartele electronice şi 74.803 de cereri pentru paşapoartele temporare.

De asemenea, s-au verificat și aprobat 20.320 de cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice depuse la misiunile diplomatice ale României din străinătate.

Sursa citată arată că joi, 19 martie, se împlinesc 103 ani de când prin Înaltul Decret Regal nr. 1758/19.03.1912 a fost promulgată Legea asupra paşapoartelor, prima lege modernă în domeniu. De aceea, în anul 2006, ministrul administraţiei şi internelor a aprobat ca data de 19 martie să fie instituită Ziua Paşaportului Românesc.

În România, paşapoartele electronice au început să fie emise din data de 31 decembrie 2008, iar din februarie 2010 se pot obține paşapoarte simple electronice/temporare şi la misiunile diplomatice ale României în străinătate.

Paşaportul electronic este valabil timp de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 12 ani, valabilitatea este de 3 ani. Termenul de eliberare este de 14 zile calendaristice, taxele fiind 292 lei pentru paşapoartele cu valabilitate 5 ani, respectiv 266 lei pentru cele cu valabilitate 3 ani.

Persoanele care trebuie să călătorească urgent în străinătate pot depune concomitent/separat cerere pentru eliberarea unui paşaport simplu temporar. Valabilitatea acestui document este de 12 luni, termenul de eliberare fiind între 2 ore şi 3 zile lucrătoare, taxele însumând 222 lei.

 


Intră acum și în grupul de