Intră acum și în grupul de
Termenul de 1 august pentru finalizarea lucrărilor la Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava anunţat de preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, nu se bazează pe situaţia din teren, existând probleme de natură tehnică pentru care nu au fost finalizate procedurile, dar şi probleme legate de decontarea lucrărilor.
Asta se arată în materialul informativ al firmei care execută lucrarea, Tehnic Asist Botoşani, document ce a fost pus la dispoziţia autorităţilor şi parlamentarilor care s-au aflat vineri, pe şantierul de la Salcea pentru a discuta situaţia acestei investiţii.
Constructorul acuză întârzieri din cauza „finanţării şchioape” care generează depăşirea constantă a disponibilului de 22 de milioane de lei şi susţine că Aeroportul Suceava va fi dat în folosinţă în data de 25 octombrie cu toate echipamentele montate.
La solicitarea preşedintelui PNL Suceava, deputatul Alexandru Băişanu, situaţia investiţiei de la Aeroportul Suceava a fost discutată, vineri, cu conducerea CJ Suceava, a Aeroportului Suceava şi a firmei care execută lucrarea, în prezenţa mai multor parlamentari PNL şi PSD, dar şi a preşedintelui CJ Botoşani, Gheorghe Sorescu.
Astfel, constructorul a semnalat câteva probleme legate de infiltraţii de apă, de construcţia unor conducte pentru scurgerea apelor pluviale, de poziţionarea PAPI şi recunoaşte că sunt întârzieri la uzina electrică, dar subliniază că a început finisajele interioare la noul turn de control.
În ceea ce priveşte finanţarea, Tehnic Asist arată că beneficiarul se prevalează de termenul de plată de 90 de zile din contract, dar în acelaşi timp, prin contract firma a angajat un cash-flow de 22,1 milioane de lei care este atins în două luni, iar beneficiarul are la dispoziţie însă 90 de zile pentru plată, ceea ce determină blocaj financiar.
„Declarativ, termenul de finalizare 1 august s-a bazat că aceste plăţi vor fi la 30 de zile”, susţine Tehnic Asist care menţionează că CJ Suceava nu a semnat un act adiţional, iar Ministerul Transporturilor nu face plăţi la 30 de zile către aeroport.
„În realitate restul de lucrări este de 52,1 milioane de lei la care se adună suma nedecontată de 23,7 milioane de lei, cash-flow angajat este de 22,1 milioane de lei”, se arată în informare în care se menţionează că ar trebui ca termenul de plată să fie la maximum 45 de zile de la facturare.
Directorul Aeroportului Suceava, Ion Măriuţa, a declarat însă că niciodată nu a fost atins pragul maxim al disponibilului de 22,1 milioane de lei şi susţine că din suma de 23,7 milioane de lei datorată, suma de decontat este de 9 milioane de lei, care este în termen.
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a arătat că firma constructoare va trebui să încheie lucrările la data de 31 iulie, potrivit contractului, urmând ca apoi să se finalizeze instalarea tuturor echipamentelor.
El a explicat că Romatsa a început montarea echipamentelor şi că s-a montat sistemul de navigaţie omnidirecţional, VOR, şi că a fost devansată data de instalare a sistemului de asistare la aterizare, ILS.
Totodată, Nechifor a arătat că autorităţile sucevene discută cu mai mulţi operatori aerieni care să opereze de pe Suceava, cu over-night, între care Tarom pentru cursă internă, un operator low-cost pentru curse spre Spania, dar că au fost solicitate discuţii şi cu alţi operatori low-cost pentru alte destinaţii.
El a menţionat că se poartă în acelaşi timp discuţii cu un operator cargo, dar şi varianta de a opera cu alte companii cu avioane pe scurt şi mediu curier.
Preşedintele CJ Suceava a mai anunţat că se finalizează şi lucrările la heliport, autorizat pentru SMURD, care au fost finanţate din fondurile CJ Suceava.
Deputatul PNL Alexandru Băişanu a explicat că a solicitat această întâlnire pentru a se vedea de ce nu se pot finaliza lucrările în 18 luni de la începerea lucrărilor.
El a spus că în judeţele Suceava şi Botoşani sunt 18.000 de copii care au părinţii plecaţi la muncă în străinătate şi că aceştia ar putea veni mai des să-şi vadă copiii dacă aeroportul sucevean va fi funcţional.
Totodată, Băişanu a explicat că investiţia este necesară şi pentru investitorii din cele două judeţe.
„E absolut necesar să dăm drumul cât mai repede aeroportului”, a spus Băişanu.
Intră acum și în grupul de