Intră acum și în grupul de
Primarul Ion Lungu a anunţat, miercuri, sloganul pentru competiţia de desemnare a Sucevei drept capitală culturală europeană în anul 2021: Inspiră, imaginează, simte! Acesta este mai mult un slogan comercial de tipul curat, colorat, parfumat, folosit pentru un detergent sau un parfum decât al unui oraş cultural european care trebuie să transmită valori europene.
Sloganul propus de Ion Lungu poate fi folosit pentru promovarea oricărui produs, chiar şi pentru o maşină, neavând nimic personalizat.
Chiar Ion Lungu spunea în urmă cu o lună că sloganul va trebui să conţină Bucovina sau valorile pe care Bucovina le promovează.
Spre comparaţie, celelalte oraşe din România candidate au sloganuri care transmit mesaje legate de zona respectivă sau legat de valori europene.
Astfel Craiova are sloganul „De văzut, de trăit, de povestit” , Cluj Napoca „Cluj – Napoca – estul vestului“, Alba Iulia „Cealaltă capitală“, Braşov- „Braşovia 2021“, Sfântu Gheorghe „Terra Siculorum“, Timişoara „Lumineaza orasul prin tine!”, Iaşi- „Iaşi 2021 – Interfaţa răsăriteană a culturii europene”, iar Arad -„Your open mind”
În alte ţări europene, sloganurile celor care candidează pentru capitală culturală europeană sunt tot în legătură cu zona respectivă şi cu legătura cu Europa a respectivului candidat. Spre exemplu, oraşul croat Rijeka, port la Marea Adriatică candidat pentru 2020 are sloganul „Port of diversity”, făcând referire la diversitatea europeană.
Oraşul bulgar Plovdiv, selectat pentru 2019 are sloganul „Toghether”, cu referire la importanta comunitate roma din zonă, în timp ce partenerul italian, oraşul Matera are sloganul „Open Future”, întrucât intenţionează să promoveze deschiderea în toate dimensiunile, iar cultura să fie folosită pentru un viitor mai bun al Europei.
Primarul Ion Lungu a precizat că joi, Consiliul local Suceava ar urma să aprobe strategia culturală a Sucevei până în 2025, iar ulterior, vineri, CJ Suceava va dezbate şi supune aprobării un proiect de asociere cu CL Suceava pentru Suceava-Capitală Culturală Europeană.
Strategia culturală a Sucevei, publicată deja, prezintă în fapt o trecere în revistă a obiectivelor culturale, muzeale şi a festivalurilor din Suceava, dar nu prezintă clar nicio direcţie, singura propunere fiind cea prin care se propune construcţia unei săli polivalente.
Intră acum și în grupul de