Intră acum și în grupul de
Secretarul general al Colegiului Medicilor Suceava, medicul Irina Badrajan, a declarat, vineri, că medicii de familie suceveni au sesizat că au întâmpinat, în ultimele zile, dificultăţi fie în raportarea lunară a serviciilor medicale efectuate, fie în desfăşurarea activităţii medicale curente din cauza problemelor apărute în sistemul informatic.
Badrajan a spus că sincopele în funcţionarea sistemului informatic au început să apară de miercuri, iar situaţia a devenit mai dificilă în cursul zilei de vineri, când în intervalul 9,30- 11,40 nu au putut fi validate reţete, bilete de trimitere pentru pacienţi sau nu s-a putut realiza conexiunea cu cardul de sănătate.
Medicul sucevean a precizat că situaţia a fost semnalată de mai mulţi medici de familie, fiind sesizată şi Casa de Asigurări de Sănătate.
“Fiind şi perioada raportărilor lunare a serviciilor medicale efectuate, sistemul informatic nu face faţă acestei avalanşe de informaţii. Este o situaţie fără precedent, care se perpetuează de atâtea zile. Noi facem apel să se ia măsuri pentru ca acest sistem să funcţioneze şi să fie optimizat. ”, a spus Badrajan subliniind că medicii de familie sunt revoltaţi că problemele din sistemul informatic le îngreunează atât raportările lunare, cât şi activitatea medicală curentă, iar timpii de aşteptare pentru pacienţi în cabinetele medicilor de familie au crescut.
Directorul medical al SJU Suceava, medicul Tiberius Brădăţan, a declarat că transmisia de date către serverul central se efectuează foarte greu, mai ales că în această perioadă se desfăşoară şi raportarea lunară a serviciilor medicale efectuate de medicii de familie.
“Pacienţii nu au avut de suferit, s-a reuşit înrolarea cu cardul de sănătate, dar transmisia de date către CAS nu a funcţionat. Avem la dispoziţie 72 de ore, interval în care se pot raporta serviciile efectuate”, a spus Brădăţan precizând că prescripţiile medicale s-au eliberat off-line, se află în sistemul informatic al spitalului şi urmează să fie transmise către serverul central.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a informat, vineri, într-un comunicat de presă că începând cu data de 5 decembrie, ora 18.30 şi până la data de 6 decembrie, ora 8.30, platforma informatică PIAS se întrerupe pentru mentenanţă.
“Furnizorii pot înregistra serviciile prestate în aplicaţiile proprii în modul off-line, iar după ce CNAS va anunţa repornirea platformei informatice, furnizorii pot relua încărcarea on-line a serviciilor efectuate”, precizează CNAS.
Totodată, sursa citată mai precizează că intervalul de 14 ore, cât timp este indisponibilă platforma informatică, va fi adaugat la cele 72 de ore obligatorii de încărcare a serviciilor on-line.(Liliana Bujdei)
Intră acum și în grupul de