Un şofer a intrat cu peste 100km/h într-o altă maşină pe DN 2H lângă Rădăuţi. Accidentul s-a soldat cu un deces, iar ambii şoferi sunt judecaţi pentru ucidere din culpă


Intră acum și în grupul de

Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Rădăuţi, au dispus trimiterea în judecată în stare de libertate a lui Elena – Doina Olenici şi Corneliu Gheţău, pentru ucidere din culpă pentru că la 1 august 2014 în jurul orelor 11, în timp ce Olenici conducea o Dacia Furgon pe DN2H din direcţia Rădăuţi spre Gălăneşti, fără a semnaliza în mod corespunzător, a efectuat virajul la stânga, moment în care a fost lovită în partea din spate de autoturismul Audi A 6 condus de Corneliu Gheţău care nu a păstrat o distanţă corespunzătoare în mers, cu consecinţa rănirii grave a unui pasager care a suferit leziuni ce au condus la deces.

Ancheta a stabilit că Olenici conducea autoutilitara Dacia Furgon avându-i ca pasagere pe bancheta din dreapta faţă pe  C.F., iar pe bancheta din spate pe  T.E. şi  L.E..

Fără a semnaliza în mod corespunzător intenţia de schimbare  a direcţiei de mers, ea a virat stânga pentru a pătrunde pe DC 45, moment în care a fost lovită din spate de autoturismul Audi A6, prevăzut cu volanul pe partea dreaptă care se deplasa în aceeaşi direcţie de mers şi care era condus de Corneliu Gheţău, iar ca pasager pe scaunul din stânga faţă se afla martorul Pavel Ilie Chideşa.

viteza

În urma impactului, a rezultat avarierea ambelor autoturisme şi vătămarea corporală a pasagerilor din Dacia Furgon şi a şoferului Audi care au fost preluaţi şi transportaţi la spital.

Unul dintre pasageri a fost diagnosticată cu „politraumatism acut închis, TCC comă gradul III, traumatism toracico-abdominal, traumatism bazin şi hemiplazie stângă”, iar ulterior a fost transferată la Spitalul Judeţean Suceava  necesitând iniţial un număr de 30-50 zile îngrijiri medicale dacă nu interveneau complicaţii, dar în cursul aceleiaşi zile a murit din cauza rănilor.

Din cuprinsul raportului de expertiză tehnică reiese că înainte de a vira spre stânga Olenici reduce viteza şi este posibil ca lămpile stop ale automobilului să nu se fi aprins fie datorită unei defecţiuni, fie datorită folosirii frânei de motor pentru reducerea vitezei, iar fără a semnaliza sau cu semnalizarea tardivă a intenţiei de virare la stânga, începe efectuarea acestei manevre.

În acelaşi timp celălalt şofer, surprins de manevrele automobilului pe care probabil intenţiona să-l depăşească încearcă evitarea accidentului prin manevra de frânare, însă nu poate evita impactul între cele două autovehicule, producându-se impactul frontalo-dorsal.

Expertiza a mai arătat că viteza de deplasare a Daciei furgon în momentul imediat premergător efectuării manevrei de virare la stânga şi în momentul impactului a fost de 25-30 km/h, iar viteza de circulaţie a autoturismului marca „Audi A6” în momentul premergător şi în cel al impactului a fost de 101 km/h.

Ancheta a mai stabilit că în acest caz cauza determinantă privind producerea  accidentului a fost schimbarea direcţiei de mers fără o semnalizare prealabilă sau cu o semnalizare întârziată a autoturismului marca „Dacia 1307” condus de inculpata Olenici, iar cauza favorizantă privind producerea accidentului rutier a fost nepăstrarea unei distanţe suficiente de şoferul autoturismului marca „Audi A6” condus de inculpatul Gheţău faţă de autoturismul  marca „Dacia 1307” care se deplasa în faţa sa.

Impactul  putea fi evitat de ambii conducători auto dacă ar fi respectat normele rutiere impuse de situaţia de fapt şi de locul producerii accidentului, concluzionează anchetatorii. (N.B.)


Intră acum și în grupul de