Intră acum și în grupul de
Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, miercuri, că după ce a fost montat şi sistemul ILS de tip CAT 2, aeroportul sucevean are cel mai modern sistem de aducere a aeronavelor la sol.
Astfel, potrivit lui Nechifor, în cadrul proiectului de dezvoltare aeroportuară Romatsa a montat un sistem ILS de dirijare a aeronavelor la sol în condiţii meteo dificile.
El a spus că sistemul conţine două componente importante, în partea de sud a pistei sunt amplasate toate componentele pentru partea de emisie-recepţie, de interpretare a datelor pentru avioanele care vin pe Aeroportul Suceava la aterizare, pe verticală, iar în partea de nord sunt amplasate instalaţii pentru dirijarea, pe orizontală, spre axul pistei a aeronavelor în condiţii dificile.
Nechifor a explicat că fiind foarte multă ceaţă în Moldova toamna, iarna şi la începutul primăverii e foarte dificil să poată ateriza pe un aeroport în lipsa unor sisteme de aducere a aeronavelor la sol.
El a menţionat că pentru aterizare, aeroportul Suceava trebuia să aibă condiţii meteo de vizibilitate de 1.200 de metri pe orizontală şi de 60 de metri pe verticală, iar cu acest sistem ILS modern de tip CAT 2, se poate ateriza şi dacă vizibilitatea e de 350 de metri pe verticală şi de 30 de metri pe verticală.
„E un sistem foarte modern, regăsit pe aeroporturi din toată lumea”, a spus Nechifor.
El a mai declarat că înainte de modernizarea aeroportului, foarte multe curse au fost anulate din cauza lipsei acestui sistem de dirijare a aeronavelor la sol.
Preşedintele CJ Suceava a arătat că aeroportul mai are alte trei sisteme de aducere a aeronavelor la sol, VOR, VFR şi GPS, iar pista este şi ea dotată cu un sistem de balizaj de tip CAT 2, având cele mai moderne dotări în domeniu.
Potrivit lui Nechifor, sistemul va fi calibrat până în 23 iunie urmând să fie funcţional când vor fi condiţii meteo de vizibilitate dificile.
El a mai anunţat că un nou punct important în dezvoltarea aeroportului este hala pentru utilajele aeroporturare, investiţie de un milion de euro care ar urma să fie finalizată în această toamnă, lucrările fiind realizate deja în proporţie de 40 la sută.
Acest hangar nou va adăposti utilajele şi va avea garaje, o sală de pregătire pentru agenţii de salvare aeroportuară, un atelier mecanic pentru mentenaţă şi reparaţii pentru a se putea deservi în siguranţă toate aeronavele.
Preşedintele CJ Suceava a mai declarat că în condiţiile în care Aeroportul Suceava va începe curând cursele externe directe este necesară suplimentarea personalului angajat care să deservească acest aeroport.
Totodată, până în 30 mai, urmează să fie finalizat şi studiul prin care se va stabili modul în care se va amenaja Terminalul 2 de plecări internaţionale şi cargo care urmează să fie realizat prin folosirea infrastructurii actuale a Centrului Economic Bucovina.
Directorului Aeroportului Suceava, Ioan Măriuţa, a declarat că în circa zece zile ar urma să fie anunţat operatorul aerian român care intenţionează să îşi stabilească o bază pe aeroportul sucevean.
Întrebat în legătură cu autorizarea ISU a noului turn de control, Măriuţa a spus că la construcţia acestuia s-a respectat întocmai avizul ISU, dar că ISU a constatat că respectivul turn nu are hidranţi, el arătând că proiectantul urmează să realizeze pe cheltuiala lui cerinţa pentru autorizare. Totodată, Măriuţa a menţionat că sunt prevăzute asigurarea de stingătoare cu spumă în condiţiile în care în turnul de control urmează să fie montată aparatura electronică necesară.(N.B.)
Intră acum și în grupul de