Intră acum și în grupul de
Decizia luată anul trecut de Ministerul Transporturilor prin care CNAIR să lucreze în regie proprie la șoseaua de centură a municipiului Suceava nu a fost acceptată de Comisia Europeană, a declarat, miercuri, Primarul Sucevei, Ion Lungu, arătând că a discutat cu reprezentanți ai Ministerul Dezvoltării Regionale și Fondurilor Europene despre proiectul acestei rute ocolitoare.
Edilul-șef a explicat că pentru această lucrare în 2017 sunt prevăzuți, în buget, 36 de milioane de lei, alte 22 de milioane de lei în 2018 și 5 milioane de lei în 2019 și a întrebat de ce nu se alocă întreaga sumă pentru finalizarea lucrărilor, în condițiile în care investiția este realizată cu fonduri europene care au fost deja alocate.
„Mi s-a răspuns că cei de la Comisia Europeană nu au fost de acord cu decizia ca lucrarea să se execute în regie proprie de CNAIR. Cei de la Comisia Europeană nu au fost de acord pentru că nu se respectă mediul concurențial și trebuie făcută dovada că s-a făcut cu prețul cel mai mic”, a spus Lungu.
El a spus că fondurile europene pot fi cheltuite pentru acest proiect doar după ce se face o licitație.
„Când a venit anul trecut ministrul Transporturilor s-a spus că prin regie proprie se scurtează pașii. Acum, fondurile există, dar trebuie făcute proceduri și licitații”, a spus primarul.
În luna septembrie, ministrul Transporturilor de la acea dată, Sorin Bușe, a declarat, după ce a inspectat lucrările la șoseaua de centură a municipiului Suceava care trebuia finalizată în 2012, dar unde este funcțional doar un tronson, că aceasta va fi finalizată în 2017 în regie proprie.
Primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 şi DN 17, a fost deschis în primăvara anului 2015.
Pentru celelalte două tronsoane ale acestui drum, realizate în proporţie de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 67 de milioane de lei, întregul proiect fiind finanțat cu fonduri UE.
Lucrările la şoseaua de centură a Suceavei, începute în 2008, trebuiau terminate în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014, dar lucrările nu au avansat astfel încât CNADNR a reziliat contractul.
Intră acum și în grupul de