Intră acum și în grupul de
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, care a participat, vineri, la reuniunea semestrială a directorilor de școli din județ cu conducerea ISJ Suceava şi-a exprimat îngrijorarea că din 765 unităţl de învăţământ din judeţul Suceava doar 39 la sută au autorizaţie sanitară de funcţionare şi autorizaţie PSI.
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a spus că, după cum a estimat, ar fi nevoie de 15 milioane de euro care să fie alocaţi investiţiilor în infrastructura şcolară din judeţ, respectiv pentru realizarea de grupuri sanitare şi asigurarea apei potabile corespunzătoare în unităţile de învăţământ, dar şi pentru alte investiţii urgente care sunt necesare pentru obţinerea autorizaţiilor de la ISU.
Flutur a arătat că până la aprobarea bugetelor comunelor, oraşelor şi municipiilor, directorii unităţilor de învăţământ pot solicita primăriilor alocarea de fonduri pentru realizarea unor investiţii care să le permită apoi obţinerea autorizaţiilor sanitare de funcţionare şi a celor de la ISU.
El a spus că pot fi depuse proiecte în vederea finanţării pentru realizarea unor astfel de investiţii, mai ales că există Planul naţional dezvoltare locală, coordonat de vicepremierul Sevil Shhaideh, astfel încât, până la începerea noului an şcolar, cât mai multe unităţi de învăţământ să îndeplinească cerinţele în vederea obţinerii autorizaţiilor sanitare de funcţionare şi a celor de securitate la incendiu.
Preşedintele Gheorghe Flutur a atras atenţia că mai sunt doar câteva luni până pe 30 iunie, data când expiră termenul până la care mai sunt valabile avizele PSI provizorii, iar instituţiile trebuie să se conformeze şi să ia măsuri pentru intrarea în legalitate în privinţa avizelor- autorizărilor de securitate la incendiu.
La rândul său, prefectul de Suceava, Constantin Harasim, a transmis directorilor şcolilor, grădiniţelor şi liceelor din judeţ să solicite sprijinul administraţiilor locale astfel încât să fie adoptate măsurile necesare pentru ca unităţile să fie conforme şi să obţină autorizaţiile sanitare şi autorizaţiile de securitate la incendiu.
Inspectorul şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava, general de brigadă Ion Burlui, a declarat că pe site-ul instituţiei există deja o aplicaţie care poate fi accesată de directorii de şcoli pentru a vedea care sunt documentele necesare ce trebuie prezentate atunci când se solicită autorizaţia de securitate la incendiu.
El a spus că, la nivel naţional, Suceava nu se numără printre judeţele care stau cel mai bine din punct de vedere al autorizării- avizării unităţilor de învăţământ cu privire la securitatea la incendiu.
“Ca un element de noutate, a fost exclus termenul de şase luni de la recepţia lucrărilor până la autorizare”, a mai spus Burlui.(Liliana Bujdei)
Intră acum și în grupul de