Prefectul de Suceava despre reabilitarea drumurilor naționale din județ: Sunt semnate contracte pentru covor asflatic pe DN 2E și DN 17 A, iar DN 18 este predat firmei ce execută lucrările


Intră acum și în grupul de

Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a declarat, joi, după o întâlnire cu reprezentanții secțiilor Suceava și Câmpulung Moldovenesc a Drumurilor Naționale că în ceea ce privește refacerea covorului asflatic au fost deja semnate contractele subsecvente pentru drumurile DN 2E și DN 17 A.

„Am înțeles că pentru drumurile DN 2 E și DN 17 A, sunt semnate contractele subsecvente”, a spus prefectul.

Adomnicăi a menționat că reprezentații secțiilor de Drumuri Naționale au făcut propuneri și în vederea reparării DN 17, dar că se așteaptă decizia conducerii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași.

Totodată, în ceea ce privește modernizarea și reabilitarea DN 18 de la intersecția cu DN 17 și Iacobeni, prefectul a spus că porțiunea respectivă a fost predată în administrare firmei care a câștigat licitația de proiectare și execuție a lucrărilor.

Șeful Direcției Regionale de Drumuri Naționale Iași, Ovidiu Laicu, a emis ordinul de începere a lucrărilor la DN 18 în noiembrie 2016 când firma câștigătoare a început montarea unei stații de asflat în zonă.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat anul trecut cu asocierea condusă de Autotehnorom contractul de Proiectare şi Execuţie Reabilitare DN 18 Moisei – Iacobeni pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat, respectiv LOT 4 Cârlibaba – Iacobeni. Contractul atribuit Asocierii SC Autotehnorom SRL – SC OPR Asfalt SRL – SC Procad SRL are o valoare de 59,84 milioane fără TVA. Sursa de finanţare este asigurată de Banca Europeana de Investiţii şi Guvernul României.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a informat că a fost semnat contractul de Proiectare și Execuție Reabilitare DN 18 Moisei -Iacobeni pentru remedierea lucrărilor existente și finalizarea lucrărilor rămase de executat: LOT 4 Cârlibaba – Iacobeni, km 199+400 – km 220+088.

În cadrul acestui proiect, DN18 va fi reabilitat de la km 199+400, ce marchează ieșirea din localitatea Cârlibaba, până la km 220+088, intersecția dintre DN18 și DN17 în localitatea Iacobeni.

Drumul traversează patru localități, iar lungimea totală a drumului în interiorul localităților este de 12,113 km și 8,575 km în afara acestora.

Drumul este clasificat ca drum național, având 2 benzi de 3,50 m lățime fiecare și aparține clasei tehnice III, conform Normativului 46/1998.

 

Contractul a fost atribuit Asocierii SC AUTOTEHNOROM SRL – SC OPR ASFALT SRL -SC PROCAD SRL (Lider de asociere – SC AUTOTEHNOROM SRL) și are o valoare de 59.840.261,94 lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată de Banca Europeană de  Investiții și Guvernul României. Durata contractului este 48 luni, din care 24 luni pentru Proiectare și Execuție Lucrări (120 de zile proiectare) și 24 luni perioada de garanție.

 

În 21 iulie 2015 CNADNR a anunțat că a fost semnat contractul „Proiectare si Executie Reabilitare DN 18 Moisei -Iacobeni pentru remedierea lucrărilor existente si finalizarea lucrărilor rămase de executat la lotul  Şesuri – Cârlibaba km 180+850 – km 199+400”. Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziţie publică (licitație deschisă) conform OUG 34/2006, Asocierii SC AUTOTEHNOROM SRL – SC OPR ASFALT SRL – SC RUTIER-CONEX XXI SRL și are o valoare totală de 54.295.957,72 lei fără TVA.

DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei Shapir Structures, din Israel, şi aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013.

Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările, iar fostul ministru al Transporturilor Dan Sova anunţa că până la stabilirea altei firme care să lucreze la acest proiect de modernizare drumul va fi reparat cu mijloace proprii ale CNANDR. (N.B.)


Intră acum și în grupul de