Conducerea Spitalului Județean Suceava a adoptat noi măsuri pentru micșorarea timpilor de așteptare din UPU care să elimine nemulţumirile pacienţilor privind promptitudinea răspunsului medicilor de gardă


Intră acum și în grupul de

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Suceava, economist Vasile Rîmbu, a declarat, miercuri, pentru NewsBucovina că au fost adoptate mai multe măsuri menite să micşoreze timpii de aşteptare din UPU şi să elimine nemulţumirile pacienţilor privind promptitudinea răspunsului medicilor de gardă faţă de urgenţele anunţate.

Râmbu a spus că, începând din data de 10 aprilie 2017, se aplică o nouă măsură care vizează eliminarea, pe cât posibil, a nemulţumirilor legate de promptitudinea răspunsului medicilor de gardă faţă de urgenţele anunţate.

El a explicat că la solicitarea Comitetului Director al SJU Suceava, la nivelul Unităţii de Primiri Urgenţe, este întocmită o evidenţă zilnică, pentru intervalul orar 15,00-08,00 în zilele lucrătoare, de luni până vineri, şi pentru intervalul de 24 de ore, între 08:00 şi 08:00, pentru zilele de sâmbătă şi duminică, ce se referă la data şi ora anunţării din Unitatea de Primiri Urgenţe a medicului de gardă din diferite secţii, precum şi data şi ora prezentării medicului de gardă în UPU pentru preluarea cazului.

Rîmbu a precizat că acest registru de evidenţe conţine şi observaţii cu privire la atitudinea medicului de gardă faţă de cazul la care a fost solicitat şi faţă de pacient.

El a menţionat că aceste situaţii sunt înaintate, zilnic, conducerii spitalului şi acolo unde se constată că sunt întârzieri în intervenţii mai mari decât cele stabilite prin lege, se iau măsuri disciplinare şi financiare ce vizează neplata zilei de gardă.

Managerul SJU Suceava a spus că pentru eventualele nemulţumiri, observaţii sau reclamaţii ale pacienţilor cu privire la activitatea desfăşurată în Unitatea de Primiri Urgenţe sunt afişate, la loc vizibil, numerele de telefon ale persoanelor din conducerea spitalului, care răspund de activitatea medicală, dar şi cele ale medicului şef al UPU şi al asistentei şefe.

“Nu de puţine ori, anumite aspecte negative din UPU se datorează fie personalului care lucrează aici. Multe dintre nemulţumiri se datorează şi medicilor din secţii sau medicilor din gardă, de aceea s-a luat măsura responsabilizării sub rezerva aplicării de sancţiuni acestor cadre medicale cu privire la timpii de răspuns, măsură care se aplică începând cu data de 10 aprilie 2017”, a explicat Rîmbu.

El a spus că există tot interesul din partea conducerii spitalului de a limita cât mai mult nemulţumirile pacienţilor, dar că, în acelaşi timp, se face un apel la înţelegere şi din partea pacienţilor cu privire la abordarea cazurilor care se prezintă în UPU şi care sunt rezolvate în funcţie de gravitatea urgenţelor, conform protocolului de practică medicală, ce prevede codurile de culori.

“Privim cu foarte multă atenţie toate sesizările, însă ţinem foarte mult ca acestea să aibă un substrat real şi constructiv”, a subliniat Rîmbu.

Managerul SJU Suceava a menţionat că a mai fost promovat şi pus în aplicare protocolul de management al cazurilor de politraumă, care prevede că pacienţii politraumatizaţi sunt investigaţi în UPU în interval de maximum 40 de minute, apoi sunt internaţi în Secţia de Anestezie Terapie Intensivă prin Secţia de Chirurgie Generală, iar în ATI fiecare caz este evaluat de o echipă pluridisciplinară, formată din medici de diferite specialităţi chirurgicale, şi în funcţie de gravitatea leziunilor, se face prioritizarea intervenţiilor de către medicii specialişti.

Managerul SJU Suceava a reamintit că de aproximativ o lună de zile a fost suplimentat personalul medical al laboratorului de analize medicale din cadrul UPU Suceava adăugând că toate aceste măsuri adoptate şi implementate au ca scop, printre altele, reducerea timpilor de aşteptare în UPU, creşterea calităţii serviciilor medicale, dar şi eliminarea eventualelor nemulţumiri ale pacienţilor.

(Liliana Bujdei)


Intră acum și în grupul de