Intră acum și în grupul de
Deputatul PSD de Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, miercuri, că este imperios necesară construirea, cât mai repede, a Terminalului 2 al Aeroportului Suceava în condițiile în care Wizz Air va deschide, în scurt timp, bază pe Aeroportul Suceava cu noi destinații externe, Tarom crește numărul de frecvențe zilnice, iar alte două companii au curse charter de vacanță.
Nechifor a arătat pe pagina sa de socializare că încă de acum un an a informat conducerea Consiliului Județean Suceava că „Prioritatea Zero” pentru Suceava e construirea Terminalului 2 al Aeroportului Internațional Suceava.
”Știam că nu va fi suficient spaţiul din actualul terminal de pasageri şi pentru că aceeaşi greşeală au făcut-o cei din Iaşi, construind, la repezeală, un fel de baracă, denumită terminalul 2. Mergând pe principiul că e mai bine să înveţi din greşelile altora, încă din 2015, când nu era redeschis traficului Aeroportul Suceava, am propus Consiliului Judeţean şi s-a aprobat în unanimitate construirea Terminalului 2, modificând structural şi din perspectiva fluxurilor actualul Centru Economic de lângă aeroport”, a menționat deputatul PSD.
El a explicat că un astfel de proiect ar fi fost şi rapid de executat şi ieftin, iar în acelaşi timp ar fi dat în sfârşit un sens acelei clădiri care stă din 2006 nefolosită şi în care s-au investit 5 milioane de euro.
„Aceste lucruri le-am zis celor ce au venit după mine acum aproape un an, văd că între timp s-au gândit alte soluţii, au fost prezentate nişte fotografii color A3, cu o construcţie nouă de la greenfield, dar, până în prezent nu s-a făcut nimic şi, mai rău, nici nu cred că se va putea face ceva, pentru că nu s-a grăbit nimeni să solicite plafon de împrumut de la Ministerul Finanţelor”, a adăugat Nechifor.
Deputatul PSD de Suceava consideră că s-a ajuns într-o situaţie paradoxală cu două companii de zbor care au curse regulate şi două cu chartere de vară, iar posibilitatea de deservi două curse la interval scurt de timp e pusă sub semnul îndoielii, din motive logistice şi operaţionale.
„Şi când mă gândesc va Wizz Air va deschide bază pe Suceava (un avion Airbus A320 sau A320-200 care va fi localizat pe aeroportul de la Salcea) în scurt timp şi se va mări numărul de destinaţii şi respectiv de curse zilnice (apropo, noile destinaţii chiar sunt în regulă) şi când în scurt timp va creşte şi numărul de frecvențe zilnice cu Tarom la Bucureşti (zbor de după amiază -seară dus- întors cu aeronava ATR 42/72), atunci chiar trebuie găsite rapid soluţii”, a menționat Cătălin Nechifor.
El consideră că depăşirea, previzibilă deja, a indicatorilor de proiect – procesarea unui număr de 100.000 de pasageri pe an – ar putea fi o realizare amară în lipsa unei structuri logistice și operaționale corespunzătoare.
Intră acum și în grupul de