Ministrul de Interne recunoaște: Accidentele din 2012 și 2014, de la Zidul Morții, în care au murit patru persoane sunt încă în cercetare


Intră acum și în grupul de

Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Daniela Dan a precizat, într-un răspuns transmis deputaului PSD de Suceava, Cătălin Nechifor, că cele două accidente de la Zidul Morții, produse în 2012 și 2014, în care au murit patru persoane, sunt încă în cercetare.

„Potrivit informațiilor furnizate de Inspectoratul General al Poliției Române, pe segmentul de drum situat la km. 249+650 m. pe DN 17, s-au produs două evenimente rutiere, la data de 17.11.2012 și la data de 03.01.2014, care au avut ca urmare decesul a patru persoane. Aceste evenimente rutiere fac obiectul a două dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „Ucidere din culpă”, faptă prevăzută de art. 192 alin. (1l ) și (2) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, iar, în prezent, se efectuează activitățile dispuse de către procurorii de caz”, a arătat ministrul Afacerilor Interne.

Ea a menționat că în ambele dosare a fost dispusă efectuarea expertizei tehnice judiciare pentru stabilirea cu exactitate a împrejurărilor producerii accidentului de circulație.

În ianuarie 2014, din cauza ceţii, un tânăr de 21 de ani din Todireşti a intrat cu maşina în zid şi a murit.

Un caz asemănător s-a înregistrat în 17 noiembrie 2012 când, tot pe ceaţă, un autocamion încărcat cu lemne a intrat în zid, cei trei pasageri din cabină, între care un copil, murind pe loc.

Autoritățile sucevene au luat ulterior măsuri de semnalizare a acestui zid construit în mijlocul DN 17 pentru susținerea unei traversări ce face parte din proiectul rutei ocolitoare a municipiului Suceava și care încă nu a fost dată în folosință.

Deputatul PSD de Suceava, Cătălin Nechifor, a interpelat doi miniștri ai Guvernului Grindeanu, respectiv pe ministrul Transporturilor, Răzvan Alexandru Cuc și ministrul de Interne, Carmen Daniela Dan, privind lucrările la șoseaua de centură a Sucevei.

Nechifor a cerut să i se comunce stadiul anchetelor în situația accidentelor cu victime de la “zidul morții”, eventual rezultatele acestor anchete, dacă au fost  finalizate, să se precizeze cine a luat decizia de a construi un obstacol masiv (“zidul morții”) pe un drum național, DN 17, pe care se circulă cu viteză ridicată, dar și rapoartele de expertiză ale lucrărilor efectuate la varianta de ocolire, realizate după anul 2013 precum și să se menționeze care a fost costul inițial al variantei de ocolire a municipiului Suceava și cum s-a modificat valoarea de-a lungul timpului.(N.B.)


Intră acum și în grupul de