Intră acum și în grupul de
Procedura de desemnare a firmei care se va ocupa în următorii 12 ani de salubrizarea menajeră în municipiul Suceava a fost reluată după ce licitația, programată ințial pentru data de 1 noiembrie 2017 a fost suspendată, iar ofertele în cadrul licitației deschise pentru concesionarea acestui serviciu vor fi deschise în data de 12 ianuarie.
Potrivit documentelor transmise în sistemul electronic de achiziții publice, Primăria Suceava a remediat cele opt probleme din caietul de sarcinci identificate prin decizia CNSC și a anunțat agenții economici interesați să participe la licitație că ofertele vor fi deschise la ora 12:00 în data de 12 ianuarie.
Licitația fusese programată ințial pentru data de 1 noiembrie 2017, dar în urma unei contestații depuse de o firmă din Buzău, aceasta a fost suspendată.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, consideră că prin noua abordare a problematicii deșeurilor menajere se poate vorbi de un punct de cotitură în domeniu.
„E un punct de cotitură în ceea ce privește modalitatea de gestionare a deșeurilor cu platforme îngropate sau semiîngropate și puncte de colectare de deșeuri reciclabile”, a spus primarul.
Consiliul Local Suceava a aprobat, în septembrie, reluarea licitației pentru desemnarea operatorului de salubrizare menajeră pentru următorii 12 ani, valoarea contractului fiind de 83,829 de milioane de lei.
Potrivit proiectului, între investițiile pe care trebuie să le facă operatorul sunt realizarea a minim 30 de puncte de colectare supraterană selectivă cu patru containere pentru hârtie, sticlă, metale și plastic, dar și realizarea unui număr de câte o sută de platforme subterane și semi îngropate.
Din cele 100 de platforme îngropate, 15 vor fi amplasate în cartierul Obcine, 23 în cartierul George Enescu, 9 în cartierul Zamca, 26 în Centru, 24 în Burdujeni și 3 în Ițcani, a spus Lungu care a menționat că acestea au un sistem hidraulic de ridicare și înlocuire.
Platformele semi-îngropate vor fi amplasate 14 în cartierul Obcine, 24 în cartierul George Enescu, 7 în Zamca, 28 în Centru, 25 în Burdujeni și 3 în Ițcani.
Firma câștigătoare a licitației se va ocupa de întreținerea și igienizarea acestor platforme de colectare, va achiziționa autospeciale, europubele și eurocontainere și va înființa punctul de sortare, dar va asigura și un dispecerat unde sucevenii pot apela.
Între obligațiile firmei se numără și achiziționarea și montarea, anual, a minim o mie de coșuri de gunoi stradale, dar și amenajarea a două locuri de joacă pentru copii în fiecare an, cu o suprafață de 500 de mp.
Intră acum și în grupul de