Nechifor: Aeroportul Suceava are un răgaz de doi-trei ani să se poziționeze puternic pe piața regională. El salută Cobrex Trans pentru că vrea să opereze pe Suceava și regretă că Wizz Air nu a deschis o bază pe Suceava ce ar fi permis noi rute spre Germania, Franța sau Belgia


Intră acum și în grupul de

Deputatul PSD de Suceava, Cătălin Nechifor, fost președinte al Consiliului Județean Suceava, a salutat, luni, intenția firmei Cobrex Trans de a începe să opereze curse externe și interne de pe Aeroportul Suceava, proiect despre care el a vorbit încă din 2015, dar și-a exprimat și dezamăgirea că Wizz Air nu a decis încă să facă din Aeroportul Suceava o bază, ceea ce ar determina deschiderea de noi rute operate de această companie aeriană.

„După mai bine de 2 ani, pentru că prima oară am vorbit în octombrie 2015 la întâlnirea cu oameni de afaceri din Suceava şi Botoşani, iată că o companie românească, dar şi suceveană, Cobrex Trans, e foarte aproape să opereze de pe aeroportul Suceava. Ar fi fost mai bine dacă Boeing ul 737 ar fi utilizat în regim de bază de pe Suceava”, a apreciat Nechifor într-o postare pe pagina sa de socializare.

El consideră că loc în piaţa regională mai există şi că o bază la Suceava pentru Cobrex Trans ar fi fost ideală și pentru a opera şi cursa internă de Bucureşti la o oră mai decenta decât cea a Tarom-ului, sau de ce nu, chiar două curse interne spre capitală zilnic.

„Despre Madrid mi se pare un pic cam lung zborul pentru capacitatea de circa 140 de pasageri”, susține Nechifor care crede că aşa numitul cost per seat (cost pe scaun) îi va face vulnerabili atunci când o altă companie, lowcost, va intra pe piaţa iberică de pe Suceava.

„Mă rog, au mai fost iepuraşi, sau hai să le spunem pionieri, care au deschis rute şi apoi au fost aruncaţi din piaţă (Angels şi Carpatair care au avut zboruri pe Suceava)”, mai arată deputatul.

El regretă foarte mult că nu s-a putut dezvolta colaborarea cu Wizz Air, în sensul de a aloca un Airbus cu baza pe Suceava.

„Asta ar fi însemnat mult mai multe zboruri directe de la noi, mai multe ţări, în mod evident şi Franţa şi Germania şi Belgia şi de ce nu Spania sau Israel, care au suficient potenţial de zbor dinspre şi către Suceava. Cred că s-a pierdut o şansă uriaşă când cei de la Wizz au renunţat la a mai opera de pe Târgu Mureş, unde aveau bază, dar au ales să mute aeronava la Sibiu”, a adăugat Nechifor.

El subliniază că aeroportul este în grafic, aşa cum era absolut convins, chiar mult peste indicatorii prevăzuţi iniţial, mai ales că erau mulți care credeau că de pe Suceava nu va zbura nimeni.

„Vreau să îi felicit pe cei toţi cei care muncesc direct acolo pentru efortul pe care îl fac, ştiu că nu e uşor să procesezi aproape 300k pax pe an, în condiţiile în care numărul de angajaţi nu prea s-a mărit. Şi dacă Consiliul Judeţean va înţelege şi va găsi soluţii pentru construirea noului terminal cât mai repede, va fi în regulă pentru aeroportul Suceava într-o competiţie în care se ştie de multă vreme că regulile sunt aproape ca-n junglă, alături de Iaşi şi Bacău”, a menționat deputatul sucevean.

El i-a felicitat şi pe cei de la Cobrex şi Daily şi se bucură că în 2015 a reuşit să îi facă să îşi dorească să demonstreze curaj şi viziune, convingându-i de potenţialul aerian al Sucevei.

„Pentru cei care înţeleg fenomenul aerian, Suceava are în acest moment un avantaj competitiv mare în fata Iaşiului şi Bacăului. După plecarea lui Bodea(fostul director al Aeroportului Iași n.r.)  lucrurile s-au cam stricat la Iaşi, am fost competitori, iar lupta dintre noi a fost uneori surdă, chiar fără menajamente (acum chiar pot cumva să îl felicit, cred că a făcut tot ce a stat în putinţă, dar Suceava a rezistat). Despre Bacău, nu sunt prea multe de spus, şi-au construit o nouă aerogara, modernă, dar despre suprafaţă de rulare şi PCN-ul ei nu vreau să mă pronunţ. Deci, în concluzie, Suceava are vreo 2, 3 ani răgaz să se dezvolte suficient de mult, aşa încât să poată rămâne bine poziţionată în piaţă de zbor regională”, a conchis Nechifor analiza sa.

Compania Cobrex Trans intenționează să lanseze din primăvară curse Suceava-Madrid și Suceava-Verona, cu două frecvențe pe săptămână, dar și curse Suceava-București, a anunțat președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur.



Intră acum și în grupul de