Viceprimarul Lucian Harșovschi anunță că licitația pentru salubrizarea menajeră se va organiza în 31 ianuarie.Documentația de atribuire va fi corelată cu decizia Curții de Apel Suceava


Intră acum și în grupul de

Viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi, a declarat, sâmbătă, că licitația pentru salubrizarea menajeră în municipiu se va organiza în data de 31 ianuarie după decizia de vineri a Curții de Apel Suceava care a admis doar parțial plângerea RER Buzău față de decizia CNSC.

Astfel, Curtea de Apel Suceava a decis modificarea parțială a deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor și a dispus remedierea documentaţiei de atribuire şi în ceea ce priveşte art. 34 din caietul de sarcini prin eliminarea menţiunii finale conform căreia în cazul neîndeplinirii obiectivelor operatorul va achita la fondul de mediu contribuţia.

Celelalte dispoziţii ale deciziei sunt menținute, iar decizia Curții de Apel Suceava este definitivă.

Viceprimarul Lucian Harșovschi a declarat pentru News Bucovina că documentația va fi corectată, luni, prin introducerea unei erate, iar licitația se va desfășura în data de 31 ianuarie.

Harșovschi a subliniat că din 180 de puncte contestate, doar la patru s-a dispus de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor să fie făcute remedieri și nu să fie refăcută licitația.

El a menționat că la unul dintre puncte se cereau clarificări privind procentul de 4 la sută reprezentând redevența, soluție propusă de PSD, iar alte două puncte erau minore.

 

„Un lucru interesant este ceea ce spune CNSC. Noi am pus acolo că punctul de colectare temporară să fie pe raza a 25 de kilometri de municipiul Suceava, pentru că fiind mai departe, până se deschide depozitul Moara, ai costuri mai mari pe care le plătește Primăria. Ne-au spus că este măsură restrictivă. Am scos această această restricție cu 25 de kilometri, dar am gândit iscusit, cum spun unii, și am pus un tarif maxim. Poate să ducă și la București, dar nu dăm mai mult de atât”, a explicat Harșovschi.

El a menționat că autoritățile sucevene au validarea pentru 31 ianuarie pentru continuarea licitației.

 

„E un proiect demarat din martie 2014.(….) E un proiect important pentru suceveni. Eu spun că licitația se va ține pe 31 ianuarie, dar riscul este să se conteste câștigătorul”, a mai declarat viceprimarul.

Procedura de desemnare a firmei care se va ocupa în următorii 12 ani de salubrizarea menajeră în municipiul Suceava a fost reluată după ce licitația, programată ințial pentru data de 1 noiembrie 2017 a fost suspendată, iar ofertele în cadrul licitației deschise pentru concesionarea acestui serviciu vor fi deschise în data de 31 ianuarie, după ce în prealabil fusese stabilită data de 12 ianuarie.

Licitația fusese programată ințial pentru data de 1 noiembrie 2017, dar în urma unei contestații depuse de o firmă din Buzău, aceasta a fost suspendată.

 

Consiliul Local Suceava a aprobat, în septembrie, reluarea licitației pentru desemnarea operatorului de salubrizare menajeră pentru următorii 12 ani, valoarea contractului fiind de 83,829 de milioane de lei.

Potrivit proiectului, între investițiile pe care trebuie să le facă operatorul sunt realizarea a minim 30 de puncte de colectare supraterană selectivă cu patru containere pentru hârtie, sticlă, metale și plastic, dar și realizarea unui număr de câte o sută de platforme subterane și semi îngropate.

 

Din cele 100 de platforme îngropate, 15 vor fi amplasate în cartierul Obcine, 23 în cartierul George Enescu, 9 în cartierul Zamca, 26 în Centru, 24 în Burdujeni și 3 în Ițcani, a spus Lungu care a menționat că acestea au un sistem hidraulic de ridicare și înlocuire.

Platformele semi-îngropate vor fi amplasate 14  în cartierul Obcine, 24 în cartierul George Enescu, 7 în Zamca, 28 în Centru, 25  în Burdujeni și 3 în Ițcani.

 

Firma câștigătoare a licitației se va ocupa de întreținerea și igienizarea acestor platforme de colectare, va achiziționa autospeciale, europubele și eurocontainere și va înființa punctul de sortare, dar va asigura și un dispecerat unde sucevenii pot apela.

Între obligațiile firmei se numără și achiziționarea și montarea, anual, a minim o mie de coșuri de gunoi stradale, dar și amenajarea a două locuri de joacă pentru copii în fiecare an, cu o suprafață de 500 de mp.(T.B.)


Intră acum și în grupul de