Intră acum și în grupul de
Consiliul Județean Suceava a votat, vineri, cu 32 de voturi „pentru” și două „împotrivă” proiectul de hotărâre prin care terenul și clădirile Centrului Economic Bucovina Suceava(CEBS), revin în administrarea Consiliului Județean de la Aeroportul Suceava.
CJ Suceava a aprobat, în 2015, transferul acestora în administrarea Aeroportului Suceava în vederea amenajării terminalului al doilea și a unui terminal cargo.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a spus că în urma discuțiilor cu specialiștii, a concluzionat că aceste facilități nu se pretează pentru a fi folosite ca terminal, iar cele 13 hectare de teren ar urma să fie folosite pentru realizarea unui parc industrial.
El a arătat că e nevoie de parcurgerea unor pași, inclusiv înființarea unei societăți care să administreze parcul industrial și de un aviz al MDRAP pentru înființarea parcului industrial de bio-economie.
Flutur a spus că se pot deschide lucrările pentru un terminal realizat prin extinderea actualei clădiri cu finanțarea printr-un credit aprobat de CJ Suceava.
El a mai arătat că studiul de trafic arată că în următorii ani traficul va ajunge la 550.000 de pasageri anual.
În ceea ce privește spațiul unde este acum CEBS ar trebui să fie parc-industrial și el este optimist în ceea ce privește succesul acestuia. „Sper să găsim soluții și oameni cărora să le oferim ceva”, a spus Flutur care a menționat că joi a avut o discuție cu un potențial investitor german în fabrică de mobilă.
Pe de altă parte, consilierul PSD Dan Ioan Cușnir, a spus că CEBS nu a funcționat în 11 ani ca un centru economic și că inclusiv la deschiderea acestuia s-a discutat despre transformarea ei în terminal pentru aeroport.
„Acum, la Aeroport vizăm să ajungem la o capacitate de operare de 500 de pasageri pe oră. Dar ce vom face când vom ajunge la 1000 de pasageri pe oră?. Ne pregătim din timp sau vom constata atunci că trebuie să mărim capacitatea aeroportului”, a întrebat Cușnir.
El a mai spus că în ceea ce privește parcurile industriale, este important dacă zona respectivă este interesantă pentru investitori.
Cușnir a arătat că dacă nu este interes, se va întâmpla precum cu parcul industrial de la Siret pentru care s-au cheltuit zeci de mii de euro pentru participări la Expo Real la Munchen pentru a atrage investitori într-un parc care nu există și care nu va avea vreodată utilitate în Siret.
El a mai spus că în județul Suceava sunt proiecte de succes pentru că au funcționat în continuare indiferent de majoritatea din Consiliul Județean.
Deputatul Cătălin Nechifor a explicat că încă de la predarea-primirea mandatului a discutat cu Gheorghe Flutur despre dezvoltarea terminalului mai ales că se știa că traficul de pasageri va crește foarte mult.
El a spus că o veste de joi anunță că Ryanair se retrage de pe Aeroportul Timișoara.
„Piața de zbor este foarte complicată.Nu vreau să vă dau lecții”, a spus Nechifor.
El a amintit că de 14 ani a avut contact cu Aeroportul Suceava încă de la înființarea CEBS și a amintit că a fost și atunci când firma germană K+P a făcut studiul de marketing, cu o dezvoltare considerată atunci futuristă, dar care s-a dovedit reală și a stat la baza câștigării proiectului european.
„Alegerea este dacă vrem să mergem pe o variantă în care să înghesuim aeroportul, să avem terminale făcute ca la Iași,din poartă în poartă, sau să avem un aeroport aerisit”, a spus Nechifor.
El a arătat că în zona CEBS sunt 13 hectare din care pe mare parte sunt construcții, dar că întrebarea este ce va fi în viitor, care va fi traficul și ce se va dezvolta pe zona aeriană.
„Domnule Flutur, știți la fel de bine ca mine că nu vom avea autostradă. Nu vom avea autostradă și atunci este foarte important să deschidem poarta aeriană a Sucevei, prin aeroport. Avem această construcție. Avem această soluție tehnică dezvoltată. Mă bucur că am fost curajoși și am aplicat pentru prima dată în România tipul de asfalt mixtură elastică. Simplificând lucrurile, dacă veți merge pe ideea construirii unui terminal exact în proximitatea terminalului existent nu vom face altceva decât să înghesuim aeroportul”, a spus Nechifor.
El a adăugat că în perspectivă, s-ar putea să fie necesară încă o pistă și e nevoie de două variante de aterizare și decolare pe aeroport.
„Veți avea nevoie de multiplicarea spațiilor. Gândiți-vă că aveți deja un întreg ansamblu construit cu platforme care poate fi transformat în parcare, care pot fi transformate în platforme pentru avioane, fiind necesar de făcut o cale de rulare mai la nord ca să se vină la burduf la terminalul 2 pe care colegii consilieri județeni l-au votat în 2015 pentru că au văzut despre ce e vorba și în felul acesta să aveți aerisit aeroportul”, a explicat Nechifor.
El a mai atras atenția că există exemple cu situația în care au ajuns aeroporturi care au fost încapsulate și nu au avut posibilitatea să dezvolte soluții în viitor.
Gheorghe Flutur i-a mulțumit lui Nechifor pentru prezentare și a menționat că cinci hectare de teren din cele 13 ale CEBS din imediata apropiere a aeroportului vor fi menținute pentru eventuale investiții de dezvoltare dacă va fi necesar.
„Dacă va exista presiune și dezvoltare pe acea suprafață să avem grijă ce să facem cu ea în perioada următoare să o folosim pentru dezvoltarea aeroportului”, a spus Flutur.
El a arătat că acum se face extindere de terminal pentru perioada imediat următoare pentru că este nevoie cât mai repede de o asemenea investiție.
Flutur consideră că trebuie găsită și o formulă pentru a da viață Centrului Economic Bucovina.
După ce și directorul Aeroportului Suceava, Ioan Măriuța, a spus că preferă varianta propusă de Gheorghe Flutur, grupul PSD a cerut pauză de consultări.
După consultări, liderului grupului, Mihai Grozavu, a spus că majoritatea din grup susține varianta prezentată de Gheorghe Flutur și că va vota proiectul prezentat, dar cu condiția ca acest proiect să nu devină un nou „Utilități și mediu”.
În urma votului, doi consilieri județeni au votat împotrivă, restul fiind de acord cu proiectul propus de Gheorghe Flutur.(T.B.)
Intră acum și în grupul de