Intră acum și în grupul de
Consiliul de Administraţie al CNAIR a decis înfiinţarea unei Antreprize de Construcţii, compania însărcinată cu lucrări de drumuri şi autostrăzi.
Potrivit economica.net, prin intermediul societăţii noi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea deocamdată să finalizeze proiecte cu grad mare de execuţie, abandonate de către constructori, iar primul proiect care ar putea fi derulat de firma de construcţii a CNAIR este șoseaua de centură a Sucevei, realizată în proporţie de 85%.
„Antrepriza de Construcţii funcţionează în baza personalului redistribuit din cadrul CNAIR. Antrepriza de Construcţii se ocupă de finalizarea lucrărilor abandonate de constructori. Antrepriza de Construcţii nu participă la licitaţii”, a declarat pentru Capital purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost înființată în toamna anului 2016 prin reorganizarea CNADNR şi are ca obiect principal de activitate întreţinerea, repararea, administrarea şi exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare şi altor elemente de infrastructură rutieră.
În 14 septembrie 2016, Compania de drumuri anunța că a luat decizia ca lucrările la Varianta de Ocolire Suceava să fie executate în regie proprie, iar după ce PSD a preluat guvernarea s-a renunțat la această variantă și s-a reluat procedura de licitație.
Mai mult, s-au pierdut și fondurile europene pentru această investiție.
CNAIR preciza că în data de 28.08.2015, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a depus la Ministerul Transporturilor, Autoritatea de Management a Programului Operațional Sectorial Transporturi (AMPOS-T) , Cererea de finanțare pentru proiectul „Construcția variantei de ocolire Suceava”, ca un proiect de tip fazat, faza 1 de implementare fiind finanțată prin POS-T 2007 -2013. Comisia Europeana a analizat proiectul și a emis Decizia CE(2016) 2460/26.04.2016 de aprobare a finanțării și se precizează că proiectul „Construcția variantei de ocolire Suceava” – Faza 2 a fost considerat eligibil pentru perioada de programare POIM 2014-2020, iar cererea de finanțare pentru faza a-2-a a fost transmisă catre AM POIM în data de 05.04.2017 și s-a aflat în evaluare până în data de 17.08.2017.
„În data de 17.08.2017 CNAIR SA a fost informata oficial de MT – DGOIT că cererea de finanțare aferentă proiectului a fost respinsă. Având în vedere cele de mai sus, proiectul privind VO Suceava a fost inclus în Lista proiectelor de investiții cu finanțare de la bugetul de stat. În prezent se află în avizare documentația tehnico-economică aferentă restului de executat în vederea aprobării indicatorilor tehnico- economici”, potrivit Ministerului Transporturilor.
În luna decembrie a anului trecut Ministerul Transporturilor explica: „Informații privind data de începere a lucrărilor și data finalizării acestora vor putea fi comunicate numai după finalizarea procedurilor de achiziție publică de lucrări și semnarea contractelor de proiectare și execuție”.(T.B.)
Intră acum și în grupul de