Intră acum și în grupul de
Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a încercat, joi, să explice că în ceea ce privește reluarea lucrărilor la șoseaua de centură a Sucevei s-a lucrat continuu, potrivit procedurilor, dar a evitat să comenteze de ce documentațiile depuse de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași au fost respinse de două ori de Autoritatea Națională de Achiziții Publice și s-a ajuns ca abia la începutul lunii martie să fie publicat anunțul pe SEAP în condițiile în care procedura a fost inițiată din luna octombrie a anului trecut.
În ceea ce privește varianta de ocolire a Sucevei, acest obiectiv de investiții începută de 11 ani, „există tot interesul din partea Ministerului Transporturilor în ceea ce privește finalizarea acestui obiectiv de investiții”, a spus prefectul.
Ea a arătat că „a fost un context de proceduri reluate din 2017”.
„Vreau să subliniez faptul că nu au fost timpi morți, pierduți, din 2017 în 2018 în ceea ce privește acest obiectiv de investiții. S-au respectat proceduri obligatorii cu tot ce presupune acestea. Procedura de achiziții a fost demarată încă de la sfârșitul anului 2017. Documentația înaintată către Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) a fost respinsă odată la sfârșitul anului trecut, ea a fost refăcută, conform observațiilor, de DRDP Iași, depusă la începutul anului 2018, dar întrucât a intervenit o modificare legislativă în data de 10 ianuarie, a fost refăcută în baza acestei modificări legislative, a mai fost respinsă odată în luna februarie, a fost redepusă cu observațiile cerute de ANAP”, a spus Mirela Adomnicăi.
Ea a precizat că în data de 23 februarie din 2018, după modificarea și completarea documentației de atribuire, aceasta a fost publicată în SEAP astfel încât s-a intrat în linie dreaptă cu această achiziție.
Prefectul a subliniat însă că această procedură este condiționată și de asigurarea finanțării după ce s-a modificat soluția tehnică fiind necesare parcurgerea altor proceduri.
„Această procedură de achiziție este condiționată de un alt demers care se desfășoară în paralel pentru a câștiga timp prețios. Al doilea demers vizează actualizarea indicatorilor tehnico-economici. Spre deosebire de soluția tehnică valabilă până în 2017, noua documentație, cu noile soluții oferite au presupus o modificare a indicatorilor tehnico-economici însemnând în plus 47 de milioane de lei. Vorbim acum de 89 de milioane de lei față de 42 de milioane de lei cât erau necesari până la modificarea soluției tehnice”, a spus prefectul.
Adomnicăi a adăugat că, având în vedere această dublare a sumei necesare „pe un context de declarații făcute referitor la acest obiectiv de investiții” a determinat o atenție sporită, o rigurozitate mai mare în verificarea documentației astfel că abia în data de 7 martie 2018 s-a obținut avizul favorabil, fără observații, din partea Consiliului Tehnico-Economic (CTE) din cadrul Ministerului Transporturilor unde această documentație a fost depusă încă de anul trecut.
„Am depășit această fază, avem un aviz favorabil fără observații care, împreună cu un alt demers întreprins și absolut necesar către firma de proiectare care a realizat documentația tehnică, expertiză a cărei valabilitate expira în 30 martie 2018, pentru a putea valorifica această experitiză, valabilitatea ei a fost prelungită de la doi la trei ani, până în martie 2019. Această documentație a fost înaintată în data de 14 martie către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice unde se va întruni consiliul interministerial care va pregăti proiectul de Hotărâre de Guvern astfel încât să avem o Hotărâre de Guvern cu aprobarea acestor indicatori tehnico-economici așa cum au fost actualizați”, a mai explicat prefectul pașii de urmat.
Ea a subliniat că aceste demersuri se desfășoară în paralel pentru a câștiga timp prețios.
„Nu putem discuta de o alocare bugetară câtă vreme nu este aprobată această sumă necesară, în final, prin această Hotărâre de Guvern”, a declarat Adomnicăi.
Ea susține că din discuțiile pe care le-a purtat zilele trecute și la Ministerul Transporturilor și la CNAIR a rezultat categoric intenția de a finaliza odată pentru totdeauna acest obiectiv de investiții.
„Problema este cunoscută, nu din declarații, nu din întrebări, interpelări ale parlamentarilor ci din susținerea purtată cu bună credință, în sens constructiv și cu toate argumentele necesare pentru finalizarea acestui obiectiv”, a explicat prefectul.
Mai mult, prefectul Mirela Adomnicăi a lăsat să se înțeleagă că Antreprinza de construcții, pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar dori să o înființeze ar putea prelua lucrarea dacă se va întârzia procedura de licitație.
„Consiliul de Administrație al CNAIR a aprobat înființarea societății Antrepriza de Construcții care și-a propus finalizarea obiectivelor de mare investiții nefinalizate de antreprenori. O prioritate pentru această societate- care este în procedură de operaționalizare, cu termen de două luni de zile de operaționalizare- este, în eventualitatea în care procedura de achiziții pornită deja va întâmpina, va risca să treneze din cauza contestațiilor de fapt, va prelua din mers executarea acestei lucrări”, a spus prefectul.
Ea a prezentat și calendarul de procedură de achiziție care este în plină desfășurare și care presupune ca în 25 aprilie să fie data limită pentru depunerea ofertelor, 8 iunie data limită pentru evaluarea ofertelor, iar 25 iunie încheierea contractului cu executantul în condițiile în care nu sunt contestații.
„Avem și varianta de rezervă în eventualitatea, oarecum probabilă, de a fi formulate contestații care să treneze, să prelungească perioada pentru încheierea acestui contract”, a spus prefectul Mirela Adomnicăi.
Intră acum și în grupul de