Intră acum și în grupul de
Ministerul Transporturilor a explicat, într-un răspuns la o interpelare a deputatului PSD de Suceava Cătălin Nechifor, că suspendarea sau anularea totală a unor trenuri a fost determinată de faptul că bugetul de subvenționare pentru transportul de călători a fost redus cu 10 la sută față de cel prognozat și că există posibilitatea să fie și alte modificări dacă nu se vor asigura fondurile necesare.
Nechifor a cerut lămuriri în ceea ce privește suspendarea mai multor trenuri care fac legătura cu nord-estul țării și în special și-a exprimat nedumerirea că a fost suspendat trenul Suceava-Constanța care avea în componență și vagoane de Iași.
În răspuns, Ministerul Transporturilor arată operatorii de transport feroviar își adaptează activitățile în funcție de condițiile pieței și gestionează aceste activități sub responsabilitatea propriilor organisme de conducere, în interesul furnizării de servicii eficiente și corespunzătoare la cel mai scăzut cost posibil pentru calitatea serviciului solicitat.
„Operatorii de transport feroviar sunt administrați conform principiilor care se aplică societăților, indiferent de cine sunt deținute. Acest lucru este valabil, de asemenea, și pentru obligațiile de serviciu public care le sunt impuse de către stat și pentru contractele de servicii publice pe care le încheie cu autoritățile competențe ale statului”, se arată în răspuns.
Astfel, în condițiile în care bugetul Autorității pentru Reforma Feroviară pentru anul 2018, destinat subvențiilor pentru susținerea transportului feroviar public de călători, a fost redus cu 10 % față de cel previzionat, afectând calculul valorii indicatorului tren-km și călători km pentru toți operatorii de transport feroviar public de călători, Autoritatea pentru Reforma Feroviară a solicitat acestora reanalizarea posibilităților pentru refacerea rutelor afectate de reducerea bugetară, pentru asigurarea mobilității publicului călător, în zonele aferente rutelor pe care s-a luat măsura anulării parțiale sau totale a unor trenuri de călători, se arată în răspuns.
Ministerul precizează că în acest context, desfășurându-și activitatea pe o piață concurențială, S.N.T.F.C. „CFR Călători” S.A. trebuie să-și adapteze permanent oferta, iar prin elaborarea, în fiecare an a mersului trenurilor de călători, ține cont de solicitările călătorilor și ale agenților economici interesați, dar și de eficiența trenurilor puse în circulație.
Mai mult, se arată că „realizarea ofertei, pusă în aplicare anual printr- un nou plan de mers de tren are la baza principii tehnico – economice, stabilite conform unor studii documentate privind traficul de călători, serviciile feroviare de transport de călători fiind influențate semnificativ de nivelul compensației bugetare alocată pentru susținerea acestui tip de transport”.
În aceste condiții, măsurile adoptate de managementul societății, de reîncadrare a programului de transport pentru mersul de tren 2017 / 2018, prin renunțare la trenurile de călători cu o profitabilitate scăzută, au afectat și unele trenuri de pe relația Constanța – Marășești – lași, (IR 1861- 2/1861) și retur (IR 1862/1862-1 ).
„Menționăm că trenul IR 1857 în relația Mărășești – Suceava Nord va circula în perioadele 28.04- 02.05.2018 și 26.05 – 30.05.2018, iar trenul IR 1856 în relația Suceava Nord – Mărășești va circula în perioadele 26/ 27.04 – 30.04/01.05.2018 și 24/ 25.05 -28/ 29.05.2018.
„În continuare programul de transport din acest an este condiționat de bugetul care urmează să fie alocat S.N.T.F.C. „CFR Călători” S.A., prin actul adițional pe anul 2018, la contractul de servicii publice, acesta putând să suporte și alte modificări, dacă pachetul de servicii publice nu va fi aprobat la nivelul volumului de tren-km proiectat”, se mai arată în răspuns.(T.B.)
Intră acum și în grupul de