Cușnir: Problema aglomerației din Suceava este dată, în mare parte, de mașinile din Botoșani și din estul județului, iar introducerea sensului unic îi va învârti pe aceștia prin tot orașul. Soluția este realizarea centurii de sud a Sucevei


Intră acum și în grupul de

Președintele organizației municipale PSD Suceava, consilierul județean Dan Ioan Cușnir, a declarat, marți, la Interviurile News Bucovina, că problema aglomerației din municipiul Suceava este dată, în mare parte, de mașinile care vin din Botoșani și din estul județul Suceava, iar prin proiectul de introducere a sensului unic, aceste mașini vor fi învârtite prin tot orașul, el considerând că soluția era realizarea centurii de sud a municipiului Suceava.

Cușnir a declarat că în ceea ce privește sensurile unice care ar urma să fie introduse în muncipiul Suceava, la fel ca în toate proiectele generate de Ion Lungu, Lucian Harșovschi și de PNL, constituie „o necunoscută, o nebuloasă pentru cetățeni”.

„Nu există o consultare reală, nu există o informare reală, nu există un schimb de idei și de opinii”, a spus Cușnir.

El a precizat că toate „așa zisele mari proiecte ale PNL și ale edilului Ion Lungu” apar când nu se mai poate, când suntem în ceasul al 12-lea și apar cu titlul de urgență, cum ar fi acum, când cetățenii Sucevei sunt anunțați în luna mai că în luna iulie sau august se va schimba complet circulația în Suceava.

Dan Ioan Cușnir își dorește să fie un succes, să fie o reușită acest proiect, dar consideră că sunt multe semne de întrebare și că în primul rând, acest tip de schimbare trebuia anunțată cu ani înainte.

„Trebuie să existe o predictibilitate. Trebuia ca din 2016, 2017, cetățenii să fie informați, trebuiau lansate idei în Suceava, cum e mai bine să fie, trebuiau consultați specialiștii”, a spus Cușnir.

El a menționat că până acum nu se știe ce specialiști au hotărât acest lucru și ce experiență are firma care a realizat studiul de trafic.

„Acești oameni care conduc Suceava de 14 ani nu au înțeles că o problemă este generată de o cauză. Nu au înțeles care este cauza. E ușor de spus că sunt multe mașini. În toate orașele din Europa a crescut numărul de mașini, iar cu toate acestea, orașe blocate ca Suceava mai rar găsim”, a spus Cușnir.

El a precizat că una din cauzele pe care a identificat-o este că absolut toți locuitorii din zona la est de Suceava, din Salcea, Dumbrăveni, Siminicea, Hânțești, Zvoriștea, Botoșani, Dorohoi, Darabani, toată zona din estul municipiului Suceava pentru a merge spre vest, spre Europa sau spre București, tranzitează Suceava.

„Problema aglomerației din Suceava este dată, în mare parte, de mașinile din Botoșani și din estul județului care tranzitează zona comercială, cea mai aglomerată zonă a orașului și zona centrală. Ce va face acest sens unic? Îi va învârti prin centru, pe Mărășești, pe George Enescu. Am mari semne de întrebare că acest proiect va funcționa așa cum este acum gândit”, a spus liderul social-democrat sucevean.

El a dat ca exemplu municipiul Bacău care este aglomerat pentru că este oraș de tranzit și nu are centură ocolitoare, iar aceeași situație e și la Suceava.

„Ca să nu mai avem aglomerație în municipiul Suceava trebuia terminată, dacă nu măcar începută, centura de sud pentru că actuala centură, centura de nord, care nu este terminată, nu influențează prea mult traficul spre Botoșani”, a spus Cușnir.

El s-a întrebat de de nu au fost în stare primarul de Salcea, de Bosanci și de Suceava, în frunte cu președintele CJ Suceava să depună un proiect pe PNDL să fie începută centura de sud a Sucevei, subliniind că municipiul Suceava nu are niciun proiect depus pe PNDL 2.

Întrebat dacă consilierii PSD vor vota pentru acest studiu de trafic, el a spus că acest proiect are prea multe necunoscute și nu a văzut argumentarea, dar că va fi decizia consilierilor locali.

„De principiu vom vota orice va duce la fluidizarea traficului”, a spus Cușnir.

El a mai declarat că idei lansate de PSD nu au fost băgate în seamă de Ion Lungu și PNL și a dat ca exemplu propunerea realizării unei pasarele rutiere în zona comercială pentru ca autoturismele care sunt în tranzit să circule pe pasarelă, așa cum a fost rezolvată aglomerația din zona Băneasa din București, iar această pasarelă a fost construită într-un an de zile.

Cușnir a spus că nu se poate gândi la un asemenea proiect în condițiile în care administrația orașului nu este în stare să construiască o pasarelă pietonală ca să se poată traversa strada în mod civilizat în zona Bazar pentru că s-a permis construcție inutilă în sensul giratoriu, iar pietonii sunt dirijați să circule pe sub pod.(T.B.)

VEZI AICI INTERVIUL TRANSMIS LIVE DE NEWS BUCOVINA


Intră acum și în grupul de