Intră acum și în grupul de
Consiliul Local Suceava a aprobat majorarea tarifelor pentru biletele și abonamentele pentru transportul public local de persoane.
În ședința de Consiliu Local Suceava de joi, 31 mai a.c., s-a aprobat cu 12 voturi pentru, 7 împotrivă și 3 abțineri proiectul cu privire la modificarea tarifelor pentru transportul public local de persoane.
Astfel, noile valori ale tarifelor vor fi de 2,50 lei/calătorie -pentru biletul de o călătorie; 6 lei – pentru abonamentul fracțional nominal valabil o zi pe toate liniile; 27 lei – pentru abonamentul fracționat nominal valabil 7 zile pe toate liniile; 46 lei -pentru abonamentul fracțional nominal valabil 15 zile pe toate liniile; 75 lei – pentru abonamentul lunar nominal integral general valabil pe toate liniile și 115 lei -pentru abonamentul lunar nenominal integral general valabil pe toate liniile.
În proiectul de hotărâre, TPL motivează majorarea tarifelor prin creșterea cheltuielilor.
Astfel, prețul actual al combustibilului de 5,5 lei/litru comparativ cu 4,45-4,5 lei/litru în anul 2010 (când s-a fundamentat valoarea biletelor de călătorie practicate în prezent și că în condițiile în care consumul lunar este de 100.000 litri de motorină, care, la o diferență de 1 leu/litru, duce la o cheltuială mai mare cu 100.000 lei/lună.
Totodată, cheltuielile cu utilitățile (energie, apă și canal) sunt cu 100% mai mari în anul 2018 făță de anul 2010, iar creșteri semnificative s-au înregistrat cu întreținerea și reparația mijloacelor de transport cauzate de creșterea vechimii parcului auto și a numărului de kilometri rulați de autobuzele din dotare, fiind adăugat și efectul creșterii cursului leu/euro asupra costurilor pieselor de schimb, anvelopelor și acumulatorilor.
Totodată, TPL explică și că nivelul cheltuielilor cu munca vie a crescut, de la un salariu lunar minim pe economie de 800 lei în anul 2010 la 1.900 lei în anul 2018, iar șoferii au la ora actuală salarii mai mici decât cei de la alte societăți de transport public local din țară, motiv pentru care personalul angajat este subdimensionat, fiind necesară efectuarea de ore suplimentare pentru asigurarea programului de transport.
„lmposibilitatea plății orelor suplimentare a generat deja nemulțumniri în rândul membrilor Sindicatului “Autobuzul” din care fac parte angajații transportatorului”, se arată în document.
Intră acum și în grupul de