CFR Marfă anunță că organizează joi primul tren de transport combinat Rollende-Landstrassen(RO-LA) pe ruta Dornești-Giurgiu-Ruse și retur. TIR-urile vor fi expediate dinspre Ucraina către Bulgaria, Grecia sau Turcia


Intră acum și în grupul de

CFR Marfă organizează, joi, 26 iulie,  primul transport de tip Ro-La, în cadrul programului finanţat de Administraţia Fondului pentru Mediu, pe ruta Dorneşti-Giurgiu Nord Fr.- Ruse şi retur, anunță compania.

Potrivit sursei citate, transporturile tip Ro-La vor fi efectuate în trenuri complete formate din maxim 20 de vagoane specializate pe care vor fi încărcate 20 de autovehicule rutiere (TIR).

Autovehiculele vor fi expediate dinspre Ucraina către Bulgaria, Grecia sau Turcia, pe durata transportului feroviar şoferii acestora vor însoţi camioanele şi vor fi transportaţi în vagoane cuşetă aparţinand CFR Marfă.

 

“După eforturile depuse în obţinerea de subvenţii destinate transporturilor Ro-La ne impunem continuitate în oferirea acestui serviciu şi relaţii de afaceri stabile cu partenerii noştri, atat din punct de vedere economic cat şi al aportului pe care îl aducem la mai buna protecţie a mediului înconjurător şi la decongestionarea drumurilor”, a declarat Marinică Voicu, director general al CFR Marfă.

 

În luna aprilie, Ministerul Transporturilor a confirmat necesitatea unui terminal pentru transportul combinat Rollende-Landstrassen (RO-LA) la Siret, așa cum a solicitat vicepreședintele Comisiei de Transporturi, deputatul de Suceava Alexandru Băișanu, arătând că s-a conturat o asemenea soluție.

„Transportul de tip RO- LA reprezintă o soluție pentru descongestionarea căilor rutiere de transport și pentru protejarea mai bună a mediului înconjurător, prin reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului  de marfă  dinspre transportul rutier către calea ferată. Realizarea unor astfel de transporturi este condiționată însă de acordarea unor subvenții, având în vedere diferența majoră dintre costul transportului feroviar, comparativ cu cel al transportului rutier. Această stare de fapt, în care costurile rutiere sunt mult mai mici decât cele ale transportului feroviar RO-LA,  nu este specifică României, fiind prezentă și în alte state din  Europa. Experiența europeană arată că dispariția subvențiilor a generat dispariția serviciilor de tip RO- LA”, se arată în răspunsul Ministerului Transporturilor care exemplifică cu serviciile de transport RO- LA interne din Germania.

Sursa citată mai arată că în acest sens, autoritățile române au efectuat demersuri, în urma cărora, Comisia Europeană a dat aviz pozitiv pentru “Programul vizând transporturile RO-LA” prin care Administrația Fondului pentru Mediu va susține financiar astfel de transporturi prin acordarea de subvenții, programul urmând a se derula în continuare până în anul 2020.

 

Costurile eligibile în cadrul schemei autorizate sunt cheltuielile necesare pentru transportul de tip RO-LA pe teritoriul României, dar nu includ cheltuielile efectuate pentru achiziționarea de vehicule rutiere și vagoane de tip RO-LA, costurile suportate înainte de depunerea unei cereri scrise pentru subvenție, taxele și comisioanele  bancare, TVA, costurile pentru investiții sau pentru proiecte de infrastructură.

 

 

 

În data de 6 iulie 2018 Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat aprobarea proiectului de finanţare depus de CFR Marfă în cadrul “Programului vizând transporturile de tip RO-LA”, fiind primul beneficiar al acestui program. CFR Marfă deţine 160 de vagoane specializate pentru transportul TIR-urilor pe calea ferată şi este singurul operator feroviar de marfă din Romania care are în proprietate astfel de vagoane, realizand anterior transporturi de acest fel pe relaţia Wels (Austria) – Glogovaţ (Arad).


Intră acum și în grupul de