Intră acum și în grupul de
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat, miercuri, că digitalizarea activității Primăriei Suceava ar putea duce la reduceri de personal și că o eventuală reducere a numărului de angajați ar putea fi făcută în administrație la nivel național.
„Nu vreau să fac panică, dar vom ajunge la acest moment pentru că am spus-o foarte clar și salariații din Primărie știu. Prin reducere la absurd, dacă mâine dimineața se privatizează, Primăria poate funcționa cu jumătate de personal”, a spus Ion Lungu.
Primarul și-a amintit de o asemenea situație pe vremea când era director la Abro SA.
„Eu am trăit aceste zile când eram la Ambro. „Nu se poate, nu se poate”, dar de la 1.300 de angajați, a doua zi am funcționat cu 700 și am mers foarte bine”, a spus primarul.
El a arătat că digitalizarea este o componentă ce va contribui la reduceri de personal.
„Asta este realitatea. Eu am respectat legea. Se știe că noi avem 90 de posturi vacante, nu mă grăbesc să le ocup”, a spus Lungu care a menționat că mai sunt situații când se eliberează unele posturi, dar că nu se grăbește foarte tare să le ocupă pentru că dorește să facă economii la fondul de salarii.
„Ca economist, probabil că într-o zi se va ajunge la acest aspect la primăriile unde fondul de salarii a crescut foarte mult. Este clar că este afectată activitatea de investiiții, că în loc să faci investiții mai multe, dai bani pe salarii. Nu puteam eu să mă opun, este o lege și trebuie să o respectăm. Dacă discutăm din punct de vedere managerial eu zic că într-o zi se poate ajunge și la asta.Probabil că se va întâmpla la nivel de administrație națională”, a spus Ion Lungu.
El a menționat că nu se pune problema ca Primăria Suceava să nu poată asigura salariile.
„Nu se pune problema ca Primăria Suceava să nu poată asigura salariile Suntem o primărie mare, dar sunt grevate alte activități din Primărie”, a conchis Ion Lungu.
Primăria Suceava a depus un proiect de peste două milioane de lei pentru digitalizarea activității.
Primarul Ion Lungu a precizat că valoarea proiectului este de 2.436.959 lei, din care Primăria va suporta 2%, ceea ce înseamnă 48.739 lei.
„E un proiect important și ne dorim să dezvoltăm acest lucru la Primărie”, a spus primarul Ion Lungu.
Astfel, prin acest proiect de digitalizare, sucevenii vor putea obține electronic certificate de urbanism, vor putea înștiința începerea lucrărilor de construire/desființare, se vor putea obține cetificatele de nomenclatură stradală și adresă, se vor putea elibera certificare de atestare fiscală, autorizații de transport greu, abonamente de parcare și se vor putea face programări pentru Serviciul de Evidență a Persoanelor.
Primarul a menționat că proiectul mai presupune și retro-digitalizarea arhivei, precum și dotarea cu echipamente de scanare, servere, calculatoare, asigurarea unui sistem de management și instruirea personalului.
Ion Lungu a mai arătat că proiectul este cu fonduri europene, iar termenul de implementare este de 28 de luni.
(T.B.)
Intră acum și în grupul de