Intră acum și în grupul de
După ce vicepreședintele Comisiei de transporturi, deputatul ALDE de Suceava Alexandru Băișanu, a vorbit în urmă cu două săptămâni în ședința comisiei de drumul E 85 (DN2) ca „drumul iadului” pe care, în fiecare săptămână, moare un om în urma unui accident rutier, Compania Națională de Administare a Infrastructurii Rutiere a anunțat un program de creștere a siguranței traficului.
Astfel, CNAIR își propune să monteze pe E85 separatoare de sens pe role, o nouă tehnologie ce a fost inventată în Coreea de Sud şi promite să reducă numărul accidentelor grave, informează TVR.
Separatoarele pe role funcționează după o nouă tehnologie care absoarbe şocul şi ajută maşinile să se redreseze după impact.
Noile parapete ar urma să fie instalate pe mijloc, dar şi pe marginea şoselei, în curbă sau în pantă, dar șoferii cred, însă, că e nevoie urgentă de lărgirea şoselei.
Drumul Național DN 2 a fost proiectat în urmă cu 20 de ani pentru valori de trafic de două ori mai mici decât în prezent, iar 30 de mii de vehicule tranzitează zilnic acest drum.
Sursa citată arată că, deocamdată, Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere nu ştie la cât se va ridica investiţia, pentru că lucrează încă la proiect, dar România ar fi prima ţară din Europa cu un astfel de sistem.
Băișanu a declarat în ședința Comisiei de Transporturi că drumul european E 85, București-Siret este un drum al iadului pe care, săptămânal, mor oameni.
Deputatul a cerut să se facă ceva pentru viața oamenilor.
„Sunt convins că Moldova nu va avea autostradă nici într-o mie de ani dacă se merge în acest ritm cu toate că Moldova merită să aibă autostradă. E zona cea mai amărâtă din punct de vedere al infrastructurii și din punct de vedere economic drept consecință”, a declarat Băișanu.
El a cerut să se reducă numărul morților, și că dacă ar fi CNAIR și s-ar numi Neaga (directorul CNAIR n.r.) ar avea pe conștiință orice om care moare din cauza drumurilor inadecvate din țară. (T.B.)
Intră acum și în grupul de