Traseul de autostradă Suceava-Cluj, mai rentabil decât Iași-Tg. Mureș, potrivit unui studiu al Băncii Europene de Investiții


Intră acum și în grupul de

Traseul de autostradă Suceava-Cluj ar fi mai rentabil decât traseul Iași-Tg. Mureș, arată un studiu al Băncii Europene de Investiții care a luat analiză patru trasee pentru o autostradă care traversează Carpații Orientali.

Potrivit acestui studiu realizat la cererea CNAIR în cadrul acordului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), singurul traseul ce ar putea obține finanțare europeană este Braşov – Bacău (A13), informează economica.net.

 

În cadrul studiului au fost analizate patru trasee:

 

Cluj – Bistriţa – Suceava cu o lungime de 265 de kilometri, cu cost estimat de 4,53 miliarde de euro și analiză cost – beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 3,97%

 

Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni cu o lungime de 310 de kilometri, cu cost estimat de 6,75 miliarde de euro și analiză cost – beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 3,3%

 

Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău cu o lungime de 305 de kilometri, cu cost estimat de 4, 3 miliarde de euro și analiză cost – beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 3,02%

 

Braşov – Bacău cu o lungime de 160 de kilometri, cu cost estimat de 2,16 miliarde de euro și analiză cost – beneficiu cu variaţia costului de investiţie de 5,38%

Astfel, potrivit acestor informații, traseul de autostradă Suceava-Cluj este al doilea cel mai rentabil din cele studiate, după traseul Bacău-Brașov.

Sursa citată mai arată că traseul  Tg Mureş – Iaşi – Ungheni (A8) ar avea un trafic mediu zilnic anual de doar 3.000 de autovehicule și nu ar primi acord de mediu din cauza numeroaselor arii protejate pe care le traversează.(N.B.)

 


Intră acum și în grupul de