Intră acum și în grupul de
Directorul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Suceava, Maria Pavelescu, a declarat că în perioada 28 februarie-22 martie 2018 au fost evaluaţi psihosomatic 1048 de preşcolari din judeţul Suceava în vederea înscrierii în clasa pregătitoare pentru anul şcolar 2019-2020.
Profesoara Maria Pavelescu a spus că din totalul preşcolarilor evaluaţi psihosomatic, în cazul a 972 de copii psihologul a recomandat înscrierea acestora în clasa pregătitoare, iar în cazul altor 74 de copii s-a recomandat înscrierea la grupa mare.
De precizat este evaluarea dezvoltării psihosomatice a preşcolarilor din judeţul Suceava care împlinesc 6 ani după 1 septembrie 2019 şi doresc să se înscrie în clasa pregătitoare s-a desfăşurat în opt centre organizate la sediul CJRAE şi la Grădiniţa cu Program Prelungit “Prichindel” din Suceava, la GPP” Micul Prinţ” din Rădăuţi, la GPP nr.1 “Guliver” Fălticeni, la GPP “Căsuţa piticilor” din Gura Humorului, la Şcoala Gimnazială “Bogdan Vodă” Câmpulung Moldovenesc, la Liceul Teoretic “Ion Luca” Vatra Dornei şi la Liceul Tehnologic ”Ion Nistor” din Vicovu de Sus.
Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor s-a realizat în perioada 26 februarie – 20 martie 2019.
Inspectorul școlar general al județului Suceava, Cristian Cuciurean, a declarat pentru News Bucovina că în județ s-au înregistrat peste 6000 de cereri de înscriere în clasa pregătitoare.
Potrivit MEN, pe 29 martie 2019 vor fi afişate atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene/ISMB, listele copiilor înscriși după prima etapă și numărul locurilor rămase libere.
Sursa citată menţionează că a doua etapă pentru completarea/depunerea cererilor-tip de înscriere este programată între 2 și 8 aprilie a.c. și se adresează copiilor care nu au fost înscriși/nu au participat în prima etapă, cererile fiind completate din nou, în funcție de locurile disponibile.
Listele finale vor fi afișate în data de 11 aprilie. Între 12 și 19 aprilie, inspectoratele școlare vor centraliza și soluționa cererile părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși în vreo unitate de învățământ. De asemenea, va fi soluționată orice altă situație privind înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului, mai precizează MEN.
(L.B)
Intră acum și în grupul de