Finalizarea modernizării DN 18 Iacobeni-Borșa amânată cu încă un an de Compania Națională de Drumuri : Termenul estimativ de finalizare al lucrărilor este noiembrie 2019. Lucările au început în 2011 și aveau primul termen de finalizare august 2013


Intră acum și în grupul de

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, luni, că a prelungit până în noiembrie 2019 termenul prevăzut pentru finalizarea modernizării drumului național DN 18 de la Iacobeni spre Borșa.

DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei Shapir Structures. Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat decât 5 la sută din lucrări.

În iulie 2015, CNAIR a semnat noi contracte de proiectare și execuție pentru acest drum pe patru loturi, din care două pe raza județului Suceava și care ar fi trebuit să se încheie în septembrie 2017 care ulterior au fost prelungite până în vara anului 2018.

 Potrivit datelor prezentate luni pe site-ul CNAIR, lucrările la DN 18 primesc noi termene de finalizare în condițiile în care acestea trebuiau să fie recepționate în vara anului trecut.

Astfel, în raportul pentru luna martie al CNAIR publicat luni privind stadiul proiectelor în derulare, în ceea ce privește reabilitarea DN 18, pentru un lot aflat în execuție pe teritoriul județului Suceava se face mențiunea „Termenul estimativ de finalizare al lucrărilor este trimestrul III 2019”, iar pentru celălalt lot „Termenul estimativ de finalizare al lucrărilor este trimestrul IV 2019”.

Potrivit acestui raport, la reabilitarea DN18 LOT 3 Șesuri – Cârlibaba de la km 180+850 la km 199+400, proiect realizat prin Banca Europeană de Investiții etapa a VI-a în valoare de 54.29 milioane de lei realizat de Asocierea SC AUTOTEHNOROM SRL – SC OPR ASFALT SRL -SC Rutier Conex XXI SRL unde lucrările au început în data de 14 septembrie 2015 și ar fi trebuit să se finalizeze în 25 mai 2018, termenul a fost prelungit până în septembrie 2019 au fost executate 90 %  din lucrări și s-au decontat 83.90% din lucrări.

 La celălalt tronson al DN 18, respectiv Lot 4 Cârlibaba – Iacobeni,de la km 199+400 la  km 220+088, realizat de Asocierea SC AUTOTEHNOROM SRL -SC OPR ASFALT SRL – SC Procard SRL cu o valoare de 59.84 milioane de lei, se arată că lucrările au fost executate în proporție de 50 la sută, dar că s-au făcut deconturi pentru 40,43 la sută din lucrări.

La acest tronson lucrările au început în 28 iulie 2016 și ar fi trebuit să se încheie în 22 august 2018, iar noul termen prevăzut de CNAIR este noiembrie 2019.

În ambele cazuri sumele alocate pentru lucrări au fost insuficiente anul trecut astfel încât modernizarea drumului a trenat.

În septembrie 2017 ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declara că nu vor fi probleme pentru ca antreprenorul să nu respecte graficul stabilit, dar realitatea l-a contrazis.

Ulterior, în luna august 2018, premierul Viorica Dăncilă anunța că la rectificarea bugetară se vor aloca fonduri suplimentare pentru Ministerul Transporturilor și că se asigură finanțarea pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a drumul național DN 18.

„Pentru prima dată în ultimii patru ani, Transporturile vor primi bani în plus la rectificarea bugetară. Sumele suplimentare sunt destinate susţinerii proiectelor de investiţii din domeniul infrastructurii de transport, dar şi pentru achiziţia unui simulator de zbor pentru Şcoala de Aviaţie.Se asigură sumele necesare pentru finalizarea modernizării DN 18 pe segmentul Baia Mare – Sighetu Marmaţiei – Iacobeni”, a declarat atunci Viorica Dăncilă.

Cu toate acestea, deși anul trecut termenul pentru finalizarea lucrărilor a fost revizuit de mai multe ori, în luna noiembrie CNAIR a transmis că lucrările vor continua și în 2019, fără să fie prezentată o dată certă pentru încheierera acestora.(T.B.)


Intră acum și în grupul de