Intră acum și în grupul de
Delegația Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina formată din aproape 200 de persoane s-a întors miercuri dimineața din drumul spre Strasbourg după ce președintele Parlamentului European, Antonio Tajani, a decis să amâne votul pe pachetul Mobilitate I și l-a retrimis pentru aviz la Comisia TRAN.
Delegația reprezentanților firmelor de transport sucevene a plecat marți seara cu trei autobuze spre Chișinău de unde urmau să ia o cursă spre Strasbourg, dar când a ajuns în Vama Albița președintele ATM Bucovina, Alin Crețu, a primit din partea europarlamentarului Marian Jean Marinescu mesajul că președintele PE a amânat votul pe acest pachet de legi.
„Am fost 180 de persoane spre aeroportul Chișinău. S-au amânat lucrurile și se merge pe un făgaș normal, cu dezbaterea în comisia TRAN a celor 1600 de amendamente. Cred că vor fi lăsate pentru viitoarea legislatură”, a spus Alin Crețu în cadrul unei conferințe de presă.
Delegației sucevene i s-a alăturat marți seara și președintele FORT, Augustin Hagiu, care a declarat la rândul său în conferința de presă că nu s-ar fi ajuns în această situație dacă un număr de 16 eurodeputați „care flutură steagul interesului național sau interesul firmelor autohtone” nu ar fi lipsit la votul din data de 25 martie când s-a votat la limită trimiterea pachetului de legi la vot final.
„Nu este victoria nimănui. Din păcate pierdem toți chiar și din aceste amânări pentru că afectează foarte multe companii de transport nu numai din România, dar și din Bulgaria, din Polonia care habar nu au ce să facă: să mai investească, să nu mai investească, să se mai dezvolte, să nu se mai dezvolte”, a spus președintele FORT.
El a apreciat că în acest caz este vorba de lupta dintre două blocuri, al capitalului privat din țările vestice și al capitalului privat din țările estice.
„Este unul dintre puținele domenii în care România a reușit să fie competitivă, în domeniul rutier de mărfuri și pasageri, fiind capitalizat 75-80 la sută cu capital autohton. Europenii din țările vestice au înțeles că au pierdut această competiție și au căutat să își dea seama de unde provine această forță și cum am reușit să cucerim Europa”, a spus Hagiu
El a spus că prima acțiune a companiilor de transport din vestul Europei a fost să preia șoferii din România care are acum un minus de 30.000 de șoferi, situație care a dus la creșterea nivelului salarial.
„Șoferii români sunt plătiți mai bine decât mulți medici din România”, a afirmat Hagiu care consideră că nivelul veniturilor unui șofer în România depășește cu mult imaginația unora din sectoare ce necesită mai multă calificare.
„Au constatat că nu pot așa să dărâme și acum vor să ne ia și firmele”, a spus președintele FORT.
El a subliniat că spre deosebire de România, în alte țări influențele companiilor de transport la nivelul politicienilor sunt foarte mari, iar pachetele de mobilitate au campanii de lobby.
„Vor să-și recupereze clienții pe care companiile de transport românești i-au luat de-a lungul timpului și nu o pot face pentru că nu au mai multă competitivitate. Atunci au influențat cu acest pachet de mobilitate, cu sprijinul eurodeputaților proprii, au influențat apariția unor elemente legislative care ne aruncă cu 50 de ani în urmă și demontează principiile de bază ale UE”, a spus Augustin Hagiu.
Potrivit acestuia, libera circulație a mărfurilor și a persoanelor dispare dacă se impun restricții.
El consideră că este anormal ca cei din vestul Europei să spună investitorilor români care au cumpărat camioane fabricate în Europa că acea cabină nu este propice pentru odihnă și că trebuie să meargă să plătească hotel sau cazări.
Augustin Hagiu a mai declarat că transportatorii români lucrează în România pentru multinaționale cu 0,7 euro/km în timp ce în Europa ei plătesc transportatorii de la 1,2 euro/km în sus, la 1,4 euro pentru transporturi specializat.
Președintele FORT propune ca pe principiul „plată egală pentru muncă egală”, multinaționalele din Europa care activează în România să-și plătească angajații de la nivelul minim din țările de origine, respectiv de 8,5 euro/oră cum e în Germania, iar atunci transportatorii sunt pregătiți ca în transportul de marfă și pasageri să accepte un nivel salarial minim impus la nivel european.
„Vrem să lucrăm la tarife europene pentru toți clienții, la tarife de 1,2-1,4 euro/oră și vrem un salariu minim pe domeniul transporturilor, dar vrem ca și ceilalți angajați din multinaționale să fie plătiți la fel”, a spus Hagiu.
Președintele FORT a mai spus că transportatorii români de mărfuri și persoane produc 7 la sută din PIB-ul României.
„Prestând în Europa, noi aducem în țară miliarde.(…) Nu aș vrea să știu ce ar însemna pentru România înjumătățirea activității noastre la nivel european. Noi practic reechilibrăm balanța. Se scot bani din România prin multinaționale și pe partea cealaltă recuperăm prin companiile noastre de transport și care sunt localizate în Europa”, a conchis Hagiu.(T.B.)
Intră acum și în grupul de