Intră acum și în grupul de
România este țara cu cel mai mare număr de accidente mortale în Uniunea Europeană, potrivit unui raport al Comisiei Europene publicat în publicația britanică The Sun, iar județul Suceava este pe primul loc în țară la accidente rutiere mortale.
Nevoia unor drumuri rapide și sigure este tema campaniei „România vrea autostrăzi” #șîeu, la care au aderat milioane de români lansată de omul de afaceri sucevean Ștefan Mandachi care a și construit cea mai mică autostradă din lume, cu lungimea de un metru, pentru a atrage atenția autorităților asupra necesității unei autostrăzi în Suceava.
Se pare că actuala majoritate parlamentară PSD-ALDE nu a înțeles mesajul acestei campanii dacă ținem cont de faptul că marți, în comisii, parlamentarii PSD-ALDE au respins proiectul Legii Autostrăzii Nordului Suceava-Satu Mare, care a fost inițiată de câteva zeci de parlamentari din toate formațiunile politice, iar așa cum declara deputatul PNL Angelica Fădor, pentru actualii guvernanți dezvoltarea reprezintă un pericol.
Situația gravă de pe șoselele din România a fost evidențiată într-un raport al Comisiei Europene prezentat de publicația britanică The Sun care arată că România este cea mai periculoasă țară din UE pentru condus.
Astfel, potrivit raportului realizat în cele 28 de țări UE, România are cele mai periculoase șosele din UE având cea mai mare rată de decedați la un milion de persoane, respectiv 96.
Pe locurile doi și trei se plasează Bulgaria și Letonia cu 88 și, respectiv, 78 de accidente mortale la un milion de persoane fiind urmate de Croația (77), Polonia (76) and Ungaria (64).
Același studiu arată că Marea Britanie are cea mai mică rată de decese în accidente rutiere cu 28 de la un milion de locuitori, iar tot spre finalul clasamentului se află Danemarca și Irlanda cu 30 și 31 de morți în accidente rutiere la un milion de locuitori.
Raportul precizează că peste 25.000 de persoane au murit anul trecut în accidente rutiere în Uniunea Europeană, fiind în scădere cu un procent față de anul precedent.
Aceste cifre au fost prezentat după anunțul potrivit căruia toate mașinile noi din UE vor fi echipate din 2022 cu un sistem care va stopa șoferii să depășească viteza legală.
Antonio Avenoso, director executiv al Consiliului pentru Siguranța Transportului European a spus că este dezamăgitor că numărul deceselor pe drumurile din UE a scăzut foarte puțin.
„Este cel de-al cincilea an la rând cu foarte mici progrese. Cu toate acestea sunt perspective ca situația să fie mai optimistă în viitor”, a spus Avenoso citat de The Sun.
Potrivit acestuia, țările membre ale UE vor trebui să acționeze astfel încât să întărească rolul poliției, să facă pași semnificativi pentru reducerea încălcărilor de depășire a vitezei, a celor care conduc băuți sau drogați și să se asigure că șoferii beneficiază de o infrastructură cât mai sigură.
„Discuția privind siguranța drumurilor poate fi controversată pentru că social media are acum tendința de a amplifica și distorisiona subiectul. Dar 70 de persoane care mor zilnic, sau 500 de oameni care mor săptămânal pe drumurile din UE nu poate fi o problemă care să fie ignorată”, a spus Avenoso
Poliția Județeană Suceava a anunțat în luna februarie a acestui an un program integrat pentru reducerea numărului de accidente grave din județ.
Inspectorul șef al Poliției Județene Suceava, comisar șef Adrian Buga, a arătat că acest program integrat este în completarea programului existent la nivel național și este adaptat specificului județului în încercarea de a reuși reducerea numărului de accidente mortale și grave, precizând că și Comisia Europeană are ca obiectiv reducerea cu 50 la sută a numărului de accidente grave.
Șeful Poliției Județene Suceava a arătat că deși în 2018 numărul de persoane decedate în accidente rutiere pe raza județului a scăzut de la 104 în 2017 la 84, județul Suceava rămâne pe primul loc în țară.
„Ne-am dori să avem cât mai puține persoane decedate sau rănite în accidente și suntem obligați să venim cu soluții noi”, a declarat Adrian Buga. (T.B.)
Intră acum și în grupul de