În județul Suceava circulă, anual, aproape 4 milioane de autovehicule pe DN 2 și aproape 3 milioane pe DN 17. Flutur cere imperativ ministrului Transporturilor să înceapă autostrăzile est-vest și nord-sud, să lărgească drumurile naționale la patru benzi și să realizeze rutele ocolitoare ale orașelor din județ. La Vatra Dornei, varianta de ocolire prevede două tuneluri


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat, joi, că a transmis o scrisoare ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în care îi solicită acestuia să ia de urgență măsuri pentru ca drumurile naționale din județul Suceava să respecte standardele în domeniu în funcție de gradul de folosire, să înceapă procedurile pentru șosele ocolitoare la Suceava, Fălticeni, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, dar și să lanseze procedurile pentru drumurile de mare viteză de la est la vest și de la nord la sud.

El a spus că, potrivit calculelor, drumul național DN 2 ( E 85) este folosit anual de peste 3,6 milioane de autovehicule, în timp ce DN 17 este folosit de peste 2,7 milioane de autovehicule.

Flutur a explicat că de mai multe luni de zile a solicitat autorităților centrale să ofere datele privind traficul pe drumurile naționale, dar că nu le-a primit și că are doar un recensământ realizat în urmă cu cinci ani și pe care l-a actualizat conform procedurilor statistice.

Astfel, traficul mediu zilnic pe DN 2 în județul Suceava este de minimum 10.000 de autovehicule, în timp ce pe DN 17 este de peste 8500 de atovehicule.

Potrivit normativelor, la traficul actual, cele două drumuri se încadrează în drumuri de categorie tehnică 2, ce necesită patru benzi de circulație, a arătat președintele CJ Suceava.

Președintele Flutur a subliniat că, în aceste condiții, se impune ca Ministerul Transporturilor să acționeze pe două direcții, una de lărgire a drumurilor la patru benzi, cu realizarea de șosele ocolitoare pentru Suceava, Fălticeni, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, iar în același timp să construiască drumul expres Siret-Pașcani-București și autostrada de la est la vest.

El a prezentat și proiectele centurilor ocolitoare care sunt prevăzute în proiectele CNAIR și care ar trebui să fie cât mai repede realizate.

Astfel, la Suceava, ruta ocolitoare 2 are o lungime de 7,4 kilometri și face legătura între DN 2 și DN 29 spre Salcea ceea ce ar contribui major la fludizarea traficului în municipiu.

La Fălticeni, potrivit proiectului aflat în arhiva Ministerului Transporturilor, ruta ocolitoare ar urma să aibă o lungime de 8,7 kilometri, iar traseul este din DN 2 în zona lacurilor de la intrarea în Fălticeni dinspre Suceava și până la intersecția de la Spătărești.

La Gura Humorului, proiectul este unul local și prevede realizarea unei variante de ocolire de 7,5 kilometri care să înceapă de la sensul giratoriu de pe DN 17, traseul urmând malul stâng al râului Moldova, cu pod peste pârâul Humor și cu ieșirea în DN 17 în apropierea orașului Frasin.

Pentru șoseaua de centură a municipiului Câmpulung Moldovenesc sunt două proiecte, unul al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu o lungime de 18,7 kilometri pe la baza pârtiei de schi din Rarău cu ieșire la Pojorâta, iar un altul cu o lungime de 10,5 kilometri, al autorității locale, de la Podul Bucătarului urmând malul stâng al râului Moldova până la Sadova.

La Vatra Dornei, proiectul prevede o centură ocolitoare de 3,8 kilometri care presupune construcția a două tuneluri. Astfel, aceasta ar începe de la Argestru și va avea un tunel de 207 metri și un altul de 2280 de metri.

„Mie mi se pare că cea mai mare urgență este găsirea de soluții pentru afluirea traficului rutier în județ”, a spus Gheorghe Flutur.

El a spus că județul Suceava este județul care deține cel mai mare număr de capete de TIR și că este un județ cu un trafic intens, atât pentru că este un județ turistic, dar și pentru că este un județ de graniță.

„Lucrurile sunt extrem de serioase și urgente”, a spus președintele Flutur care a subliniat că este necesar să înceapă lucrările la drumul expres nord-sud și la autostrada est-vest, dar că se impune și lărgirea drumurilor naționale la patru benzi și realizarea în cel mai scurt timp posibil a rutelor ocolitoare.

Președintele Flutur a anunțat că CJ Suceava lucrează la Planul Județean de Amenajare a Teritoriului și că trebuie să includă în acesta și proiectele pe care le are Ministerul Transporturilor întrucât în funcție de aceste proiecte se vor realiza și planurile pentru drumurile județene și comunale. (T.B.)


Intră acum și în grupul de