Mirela Adomnicăi la Interviurile News Bucovina despre ruta ocolitoare a Sucevei: O lucrare de 12 kilometri care a durat 12 ani, pe un traseu prost ales, care a început prost și a costat de două ori mai mult, de la 220 de milioane de lei la 417 milioane de lei. Vezi când va fi deschisă VIDEO


Intră acum și în grupul de

Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a anunțat, miercuri, la Interviurile News Bucovina că săptămâna viitoare va fi dată în trafic varianta de ocolire a municipiului Suceava, iar celelalte lucrări de executat urmând să se realizeze în perioada următoare.

Ea a arătat că mai sunt lucrări de executat conform contractului de estetică și la parcări, dar că punerea în circulație în siguranță va fi săptămâna viitoare în condițiile în care termenul de finalizat este în luna noiembrie.

„Este ceea ce ne dorim de 12 ani în sensul în care din 2007 așteptăm această șosea ocolitoare a Sucevei pentru că, într-adevăr, municipiul reședință al județului este sufocat de trafic greu, de tot ce traversează Suceava, spre Vama Siret care este un punct care atrage această îngreunare a traficului. De 12 ani de zile așteptăm o variantă ocolitoare a Sucevei să putem circula ocolind Suceava”, a spus prefectul.

Mirela Adomnicăi a spus că își propune să organizeze un eveniment la darea în trafic a șoselei ocolitoare deși au fost păreri că nu ar trebui un asemenea eveniment pentru că au trecut prea mulți ani de la începerea lucrărilor.

Prefectul a arătat că își dorește un eveniment pentru constructorul variantei, firma Autotehnorom, firmă care a finalizat și DN 18 și varianta ocolitoare, având un termen de garanție de șapte ani ceea ce înseamnă că orice problemă va fi remediată timp de șapte ani pe cheltuiala executantului.

Ea a explicat că dorește ca pe lângă firma UMB Spedition controlată de omul de afaceri Dorin Umbrărescu despre care se știe că lucrează repede și bine, ar dori ca și firma suceveană Autotehnorom să fie așezată la locul care i se cuvine pentru că a făcut eforturi suplimentare față de ceea ce și-au asumat.

„A fost și o ambiție a acestei firme, probabil și pentru portofoliu, pentru a putea să aplice și pentru lucrări mai mari”, a spus prefectul care a arătat că și la DN 18 primele lucrări exeutate de această firmă au început în 2017 și că din mai 2019 se circulă pe astfalt pe acest drum modernizat.

În ceea ce privește șoseaua de centură, prefectul Mirela Adomnicăi a spus că lucrările au durat 12 ani din motivul că traseul a fost prost ales, menționând că această șosea, cu o lungime de 12 kilometru, are 16 poduri și 48 de podețe.

„ Au trecut 12 ani, dar nu din vina celor care au putut să ducă la bun sfârșit această investiție. Efectiv, această variantă mult dorită, așteptată, a pornit în 2007, cu ordin de începere a lucrărilor în 2008 și termen de finalizare în 2012. Primul segment de 5 km a fost dat în trafic în 2015 după care din nou s-au oprit lucrările pe varianta ocolitoare a Sucevei”, a spus prefectul.

Mirela Adomnicăi a declarat că a început demersurile pentru finalizarea lucrării din 2017 pentru a găsi o firmă responsabilă să își asume acest proiect.

„Am căutat pe cineva responsabil să-și asume finalizarea lucrărilor pe un traseu prost ales, o lucrare începută prost de la bun început, cu o dublare a sumei pentru că am plecat de la 220 de milioane de lei, costul întregii variante și am terminat-o cu 417 milioane de lei. E vorba de doar 12 kilometri”, a spus prefectul.

Ea a mai declarat că a dobândit o valoare simbolică această variantă ocolitoare, fiind „un fel de piatră de încercare și de reușită” pentru diverse declarații provenite din partea tuturor persoanelor care au avut de-a face prin natura funcției cu această investiție.

Mirela Adomnicăi a cerut celor care prin funcțiile deținute au avut legătură cu această variantă ocolitoare dacă vor mai face declarații pe subiect „ori o vor face la modul decent ori mai bine să tacă”.


Intră acum și în grupul de