Intră acum și în grupul de
Primăria Suceava a început implementarea proiectului Administrație Publică Locală Informatizată Calitativă și Accesibilă Tuturor (APLICAT) finanțat printr-un proiect cu finanțare europeană.
Viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi, a declarat, joi, că plimbatul documentelor pe hârtie este anevoios și ocupă destul de mult timp.
„Ca soluție pentru această problemă implementăm proiectul APLICAT, prin care serviciile publice oferite de către Primăria Suceava vor fi modernizate/digitalizate”, a anunțat viceprimarul Lucian Harșovschi.
El a spus că la Primăria Suceava se instalează un portal web pentru servicii electronice și un sistem digital de administrare al documentelor, cu ajutorul cărora, sucevenii vor putea solicita online actele de care au nevoie (aviz/acord/autorizație/adeverințe etc.).
În principiu vor fi digitalizate următoarele fluxuri interne:
▪ Înștiințarea începerii lucrărilor de construire/desființare
▪ Înștiințarea terminării lucrărilor de construire/desființare
▪ Obținere Certificat de Nomenclatură stradală și adresă
▪ Eliberare Certificat de Atestare Fiscală
▪ Autorizație transport greu
▪ Eliberare Abonament parcare
▪ Program
La licitația pentru realizarea acestui proiect în valoare de 2,7 milioane de lei a depus ofertă o singură firmă, Sobis Solution SRL din Sibiu.
Primul obiectiv specific prevede implementarea unor măsuri de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni, în corespondență cu Planul Integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office, adică adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor, cât și front-office.
Al doilea obiectiv specific presupune dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Primăriei Municipiului Suceava, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect fiind avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor dobândite pentru 70 de persoane din cadrul grupului țintă, în ceea ce privește simplificarea procedurilor.
Obiectivul general al serviciilor de instruire îl constituie familiarizarea persoanelor din grupul țintă cu implicațiile simplificării procedurilor administrative.
Proiectul prevede implementarea portalului de servicii către cetățeni și digitalizare pentru diferite fluxuri de procese ce vor fi realizate în special online, retro-digitalizarea arhivei istorice relevante proiectului prin scanare și indexare, dar și dotarea cu echipamente de scanare, comunicații, servere, notebook, multifuncțională, echipamente coduri bare, calculatoare desktop pentru funcționarii participanți la fluxurile digitale.
Proiectul mai prevede actualizarea sistemului de management documente cu funcții și module noi prin gestiune arhivă fizică și electronică, centru de scanare, comunicare electronică pentru management.
Durata proiectului este de 24 de luni. (T.B.)
Intră acum și în grupul de