Intră acum și în grupul de
Un pod nou peste râul Moldova la Cornu Luncii, reparații la podul din Argel, modernizarea drumului de la Izvoarele Sucevei până în frontiera cu Ucraina și consolidarea unui versant al Transrarău, urmează să fie aprobate de Consiliul Județean Suceava în prima ședință din acest an.
Inițiatorul hotărârii, vicepreședintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc, a arătat că podul de pe DJ 209 A km 23+744 peste râul Moldova asigură legătura cu localitățile Mălini, Slatina și satele aferente celor două comune și are un număr de 13 deschideri și o lungime totală de 263 metri. Acesta are durata de serviciu depășită, având 107 ani de când a fost construit, fără a trece printr-o reparație capitală sau intervenție majoră la elementele structurii de rezistență.
La aceasta dată, podul este într-o stare avansată de degradare, iar traficul în această zonă a județului este unul intens, iar posibilitățile de a „ocoli” acest traseu este foarte greu de realizat, cu implicații financiare importante.
Viorel Seredenciuc a precizat că acest proiect propune execuția unui pod nou în lungime de 250,70 m, cu 6 deschideri a câte 40 m și care va asigura elementele geometrice pentru traficul pietonal, cât și pentru cel auto pe două sensuri. De asemenea, sunt prevăzute lucrări de calibrare a albiei, apărări de mal și siguranța circulației, valoarea investiției fiind de 34 de milioane de lei
CJ Suceava urmează să aprobe și repararea podului peste pârâul Rosoșa din Moldovița care este degradat.
Lucrările de reparații capitale ale acestui pod sunt estimate la 3,2 milioane de lei.
În aceeași ședință, CJ Suceava va aproba și realizarea unui acord de parteneriat cu Administrația Bazinală de Apă Siret pentru lucrări de apărări de maluri pe o lungime de peste 2 kilometri în vederea realizării modernizării drumului DJ 175 Izvoarele Sucevei-frontiera cu Ucraina, proiect cu finanțare europeană.
Consilierii județeni suceveni urmează să mai aprobe și executarea unor lucrări de stabilizare a versantului stâng, adiacent drumului DJ 175 A Rarău, care este afectat de fenomene de instabilitate pe o lungime de circa 300 de metri.
În această zonă taluzul de pământ s-a prăbușit de mai multe ori și a generat chiar blocarea drumului, fiind necesară intervenția pentru curățarea carosabilului.
Pentru realizarea acestei lucrări de stabilizare costurile se ridică la circa 10,5 milioane de lei.
Intră acum și în grupul de