Intră acum și în grupul de
Consiliul Județean Suceava urmează să aloce Aeroportului Suceava suma de 347.000 de lei pentru a putea acoperi cheltuieli indispensabile efectuate de aeroportul sucevean în această perioadă în condițiile în care, din cauza pandemiei, activitatea a fost grav afectată.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a inițita un proiect de hotărâre în acest sens având în vedere circumstanțele excepționale create de pandemia de COVID-19, iar printr-o serie de ordonanțe militare adoptate de la începutul stării de urgență au fost suspendate zborurile din/spre Italia, Germania și Anglia, veniturile proprii ale regiei fiind grav afectate.
Flutur spune că s-a adresat Consiliului Concurenței pentru identificarea unei soluții de sprijinire a activității R.A. Aeroportul Ștefan cel Mare Suceava, în acest sens urmând a fi întreprinse demersuri pentru elaborarea unei scheme de ajutor de stat la nivel național, care să fie supusă procedurii de notificare la Comisia Europeană.
Totodată, arată președintele Gheorghe Flutur, având în vedere instituirea măsurii de carantinare asupra municipiului Suceava și a zonei limitrofe, prin Ordonanța Militară nr. 6 din 30.03.2020, pentru a putea asigura desfășurarea în bune condiții a activităților impuse prin ordonanța militară, în acord cu comunicarea transmisă de Consiliul Concurenței prin adresa nr.4523/02.04.2020, Consiliul Județean Suceava poate asigura, pe perioada stării de carantină, finanțarea aeroportului Suceava pentru activitățile pentru operarea zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale.
Astfel, Aeroportul Suceava a transmis o estimare a costurilor lunare necesare pentru a asigura realizarea sarcinilor impuse prin Ordonanță Militară pe durata stării de carantină, costuri ce însumează aproximativ 347.000 lei lunar, precum și măsurile întreprinse pentru limitarea cheltuielilor doar la activitățîle indispensabile realizării sarcinilor respective.
Intră acum și în grupul de