Intră acum și în grupul de
Pe fondul crizei economice cu care se confruntă ţara noastră, fiecare instituţie financiară pare să încerce să câştige bani prin orice mijloace. Unul dintre cele mai utilizate este cel al majorării dobânzilor la împrumuturi fără consultarea prealabilă şi acceptul clientului. Chiar dacă astfel se încalcă prevederile contractuale, unităţile financiare nu par foarte interesate de acest lucru. Tocmai de aceea, pe fir au intrat şi inspectorii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului Suceava după ce, pe lângă reclamaţiile primite vizând serviciile oferite de instituţiile bancare, în ultima perioadă au început să apară tot mai multe supărări şi la adresa instituţiilor financiare nebancare (IFN-uri).
Potrivit comisarului superior al CJPC, Elena Oanea, pe parcursul acestei luni au fost sancţionate nu mai puţin de două unităţi de gen, după ce ambele au majorat ratele dobânzile împrumuturilor efectuate fără ca prin contract, consumatorul să fi primit informaţii cu privire la acest lucru. Mai mult, în contractele de creditare “nu era specificat tipul dobânzii, aceasta cuprinzând o formulare ambiguă conform căreia rata dobânzii şi implicit DAE se modifica permanent”.
Cele două instituţii financiare nebancare s-au ales în urma controalelor cu amenzi totale de 8.000 de lei plătibile integral şi vor fi nevoite ca tuturor reclamanţilor să le recalculeze sumele datorate.
Intră acum și în grupul de