Intră acum și în grupul de
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a anunțat, miercuri, că vineri dimineața, va avea la București o primă întâlnire cu conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) privind încheierea unui parteneriat în vederea realizării șoselei ocolitoare 2 a municipiului Suceava ca parte integrantă a drumului expres Suceava-Baia Mare.
„Suntem invitați la CNAIR pentru discuții privind posibilitatea unui parteneriat în vederea realizării rutei ocolitoare 2”, a spus Lungu.
El a menționat că a revăzut traseul acestei rute ocolitoare, de la Cumpărătura spre Ipotești și apoi Tișăuți.
Lungu a spus că studiul de fezabilitate ar trebui actualizat în condițiile în care acesta a fost realizat în 2009.
Atunci lucrarea era estimată la 38 de milioane de euro.
Centura 2 a Sucevei pe traseul Plopeni-Ipotești-Moara, investiție care este vizată pentru finanțare în exercițiul financiar european 2020-2027 și printr-un proiect al Băncii Mondiale este parte integrantă a drumului expres Suceava-Vatra Dornei-Bistrița-Baia Mare, potrivit programului de construcții a viitoarelor proiecte rutiere.
În ceea ce privește drumul expre Baia-Mare-Dej- Bistrița-Vatra Dornei-Suceava, de 300 de kilometri, investiția este în faza de licitație a Studiului de fezabilitate și a Proiectului tehnic pentru care suma prevăzută este de 6,68 miliarde de lei și se estimează că semnarea contractului va fi în august 2020, iar finalizarea proiectării în 2022.
Potrivit informațiilor din transparență decizională, drumul expres Suceava-Baia Mare ar include șosele ocolitoare pentru Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei și ar avea mai multe tuneluri, atât în zona Pasului Mestecăniș, paralel cu tunelul feroviar, dar și în zona Dornelor.
De menționat este că Guvernul a aprobato ordonanţă de urgenţă care permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local de la autorităţile centrale la nivelul autorităţilor locale.
Astfel, autorităţile locale vor avea posibilitatea să preia în gestiune şi execuţie proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară, fie prin autoritatea locală, fie prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară, pentru dezvoltarea şi execuţia unor lucrări pe infrastructura de interes naţional.
Reprezentanții guvernamentali au explicat că drumuri naţionale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vor putea fi transferate autorităţilor locale şi executate în gestiunea acestora, urmând ca, după finalizarea lucrărilor, acestea să revină în administrarea CNAIR.
Măsura a fost luată pentru evitarea dezangajării a peste 2 miliarde de euro din Programul Operațional Infrastructură Mare.
Intră acum și în grupul de