Intră acum și în grupul de
Circulaţia rutieră, în sezonul rece, reprezintă o încercare şi pentru cei mai experimentaţi conducători de autovehicule, spun poliţiştii suceveni, astfel că, în perioada următoare răcirea vremii, coroborată cu elementele geometrice dificile ale reţelei de drumuri, vor determina şi înrăutăţirea condiţiilor de circulaţie rutieră cu efecte nefavorabile asupra fluenţei şi siguranţei.
„Instalarea pe carosabil a poleiului, zăpezii şi gheţii va accentua riscul de implicare în evenimente rutiere. Pentru a circula în condiţii de siguranţă, prima condiţie este pregătirea tehnică corespunzătoare a autovehiculului. O atenţie deosebită trebuie acordată echipamentului de rulare şi suspensiei, dotarea – în special a autovehiculelor grele – cu lanţuri antiderapante, ladă sau săculeţi cu nisip, lopată.
Funcţionarea corespunzătoare a instalaţiei de climatizare este deosebit de importantă pentru a asigura ambianţa optimă de conducere în siguranţă a autovehiculului. Dispozitivele de iluminare şi semnalizare sunt la fel de importante pentru siguranţa dumneavoastră şi a partenerilor de trafic” precizează IPJ Suceava.
O altă condiţie de siguranţă este reprezentată de exploatarea corespunzătoare a autovehiculelor, care în sezonul rece este şi mai strâns legată de regimul de viteză adoptat. O atenţie deosebită trebuie acordată modului de acţionare a comenzilor autovehiculului. Este necesar să evitaţi manevrele bruşte, atât la frânare cât şi la efectuarea virajelor.
Adoptarea unei conduite preventive include şi anticiparea eventualelor pericole pentru a asigura timpul necesar de efectuare a manevrelor de evitare fără a brusca comenzile autovehiculelor.
Consecinţele frânării şi schimbărilor bruşte de viteză – în condiţii de aderenţă redusă a părţii carosabile – sunt cunoscute.
„Insistăm totuşi asupra necesităţii de a păstra o distanţă apreciabilă faţă de autovehiculul din faţă, distanţă care să permită efectuarea – în siguranţă – a manevrelor de evitare necesare în funcţie de manevrele efectuate de ceilalţi utilizatori ai drumului public. De asemenea este deosebit de important să vă asiguraţi că intenţiile dumneavoastră au fost înţelese de partenerii de trafic, fapt pentru care trebuie să semnalizaţi orice schimbare a direcţiei de mers (cu 50 de metri înainte în localităţi respectiv cu 100 de metri în afara localităţilor) şi să vă încadraţi pe banda / benzile de circulaţie în funcţie de direcţia de mers, să evitaţi opririle bruşte” menţionează poliţiştii suceveni.
În perioada următoare prezenţa autovehiculelor de intervenţii, ale administratorilor de drumuri, care vor efectua lucrări de combatere a lunecuşului şi de îndepărtare a zăpezii de pe partea carosabilă, va fi obişnuită. Facilitarea intervenţiei acestor autovehicule / utilaje este absolut obligatorie pentru toţi de aceea este necesară păstrarea unei distanţe apreciabile faţă de acestea pentru a evita spargerea parbrizelor, alte incidente şi pentru a permite efectuarea manevrelor impuse de specificul intervenţiei.
Intensitatea mare a traficului rutier şi numărul mare al autovehiculelor grele, mai ales a celor care nu sunt echipate cu lanţuri antiderapante, atunci când situaţia o impune, îngreunează intervenţia sub circulaţie a utilajelor de deszăpezire.
În cazurile în care circulaţia este restricţionată sau chiar oprită temporar – pentru a permite intervenţia operativă a autovehiculelor specializate / utilajelor de deszăpezire – poliţiştii roagă şoferii să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere şi recomandările agenţilor de poliţie rutieră. De foarte multe ori mecanicii utilajelor de deszăpezire – deosebit de solicitaţi în timpul intervenţiilor specifice – au de înfruntat şi teribilismul unor conducători auto care prin comportamentul lor aduc mari prejudicii fluenţei şi siguranţei traficului.
În localităţile urbane este necesar să alegeţi bine locurile unde opriţi autovehiculele pentru a nu afecta fluiditatea circulaţiei, pentru a facilita curăţirea zăpezii de pe carosabil şi de ce nu pentru a evita avarierea acesteia de alte autovehicule în derapaj etc.
„Nu în ultimul rând atragem atenţia pietonilor asupra modului în care traversează drumurile publice dar şi asupra faptului că pe drumurile publice care nu sunt prevăzute cu trotuare sau poteci laterale, trebuie să circule numai pe partea stângă a drumului şi cât mai departe de suprafaţa de rulare. Reducerea aderenţei părţii carosabile determină şi creşterea riscului de implicare a pietonilor în evenimente rutiere”, mai menţionează IPJ Suceava cu speranţa că toţi conducătorii de autovehicule se vor comporta pe măsura factorilor de risc şi că se va constata o reducere a numărului şi consecinţelor accidentelor de circulaţie.
Intră acum și în grupul de