Intră acum și în grupul de
Vicepreședintele național al Pro România, Cătălin Nechifor, a declarat, vineri, că așa cum a atras atenția, prin Planul Național de Redresare și Reziliență nu pot fi finanțate coridoare de autostradă „așa cum au promis unii și au crezut alții”, fapt confirmat de guvern care a prezentat în primă lectură Planul Național de Redresare și Reziliență care ar trebui implementat până în 2026.
Potrivit datelor prezentate de guvern, la capitolul autostrăzi sunt doar câteva referiri, în condițiile în care bugetul propus este de 4,5 miliarde euro.
„Era de așteptat acest lucru, în pofida faptului că unii au mers așa cum se mergea cu sacul la pomul lăudat. Numai că, investițiile prevăzute trebuie să contribuie 100% la tranziția verde prin finanțarea de infrastructuri pentru combustibili alternativi și 100% la tranziția digitală prin finanțarea digitalizării transporturilor. În același timp trebuie monitorizată atent respectarea principiul de a nu prejudicia semnificativ mediul. Astea sunt condiții negociabile și nu cred că se referă și la variantele de atelaj hipo de adus lucerna sau sfecla furajeră din câmp în bătătură”, a explicat Nechifor.
El s-a întrebat dăcă pentru Suceava va putea fi finanțat ceva mai ales că în ceea ce privește Autostrada A 7 guvernul nu spune ce se finanțează ci se menționează explicit „anumite secțiuni” ceea e e greu de stabilit în condițiile în care în cazul altor autostrăzi se precizează clar la A8 Lețcani Vest – bypass Iași – Iași Dacia, sau la A3 Mărtinești – Vâlcele.
„Atât poate fi finanțat prin PNRR, secțiuni, interconectari sau bypassari, în niciun caz coridoare întregi cum au promis unii și au crezut alții. Dar nu e problema celor care au promis”, a conchis Nechifor.
Intră acum și în grupul de