Intră acum și în grupul de
Asociația Transportatorilor de Mărfuri Bucovina condusă de Alin Crețu, organizație afiliată la Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a început, vineri, de la ora 11:00 de pe șoseaua de centură a Sucevei, un protest inedit urmând să circule în coloană, cu viteză redusă, pe artere principale din județ.
De remarcat că la protestul de la Suceava este prezent președintele Federației Operatorilor Români de Trasport, Augustin Hagiu, iar alături de transportatori se află și președintele AUR, George Simion.
Președintele ATM Bucovina, Alin Crețu, a explicat că transportatorii de marfă sunt hărţuiți de autorităţile de control fiscale care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale.
El a arătat că ANAF, prin controalele pe care le face, recurge la ilegalități dovedite de instanță și că se fac controale pe bandă rulantă firmelor care aduc plus valoare economiei românești.
În fapt, transportatorii acuză că aceste controale se fac, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme, fiind vorba de sume imense pe care firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite.
Transportatorii s-au săturat si protestează din nou!Transportatorii s-au săturat si protestează din nou! Nu sunt de acord cu rovigneta per km
Publicată de NewsBucovina.ro pe Vineri, 18 iunie 2021
Totodată, ei cer eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi pentru că prin HG 714/2018 se oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare.
Mai mult, transportatorii de marfă contestă intenția ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce vigneta pe kilometru, după principiul „poluatorul plăteşte”, promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar neintrodusă în practică de nicio ţară europeană, ca urmare a taxelor de drum care ar creşte exponenţial pentru transportatorii de mărfuri și care, în final se vor vedea în majorări de prețuri la raft.
Transportatorii români solicită Guvernului să fie consultaţi înainte de introducerea de noi reglementări care le vizează activitatea, aşa cum se cuvine unui sector economic care contribuie cu peste 7% la PIB-ul României.
Intră acum și în grupul de