Rectorul USV, Valentin Popa, susține extinderea învățământului dual și la universități. El a participat la Palatul Cotroceni la consultările pe tema Proiectului „România Educată”


Intră acum și în grupul de

Prof. univ. dr. ing. Valentin Popa a participat, miercuri după amiaza, în calitate de rector al Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, la cea de-a treia rundă de consultări pe tema Proiectului „România Educată”.

Discuțiile, la care au fost invitate numeroase asociații din zona educației, organizații pentru drepturile copiilor și cele ale minorităților, organizații neguvernamentale implicate în proiectul „România Curată”, mai multe universități, consorții și sindicate, alături de Academia Română, au loc la invitația președintelui României, Klaus Werner Iohannis, și s-au desfășurat la Palatul Cotroceni.

În cadrul intervenției sale, rectorul USV a apreciat dinamica și profunzimea dialogului pe care Administrația Prezidențială l-a inițiat pe marginea unui proiect atât de necesar pentru viitorul națiunii. Valentin Popa a salutat alocarea a 3,6 miliarde lei în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru proiectul „România Educată”, subliniind că există acum un prim rezultat notabil al inițiativei generate de Iohannis.

Totodată, Popa a susținut extinderea formei de învățământ dual și la nivelul formării universitare, apreciind drept viabilă propunerea ca, la anumite programe de studiu, toți studenții să poată primi burse și din partea mediului socio-economic.

Rectorul USV și-a exprimat convingerea că, din perspectiva aprofundării orientării învățământului superior către piața muncii, alocarea unor fonduri din PNRR pentru înființarea a 10 campusuri pentru învățământ dual, ce urmează a fi realizate de consorții din care să facă parte universități, colegii din preuniversitar și agenți economici reprezintă o modalitate excelentă de implementare a viziunii privitoare la viitorul educației configurate prin acest proiect de țară.

„În același timp, dacă ne dorim să avem în învățământul preuniversitar profesori foarte buni, dedicați catedrei, formatori competenți și abili, care să reușească să cultive interesul și preocuparea tinerilor pentru dezvoltarea lor personală și intelectuală, este necesară extinderea masei din care se poate face selecția viitoarelor cadre didactice. Trebuie să identificăm modalitățile adecvate prin care cât mai mulți tineri de valoare să fie atrași către cariera didactică”, a spus rectorul USV.

El a subliniat că acest obiectiv poate fi atins doar prin creșterea prestigiului social al meseriei de dascăl și prin alocarea unui suport financiar pe măsură profesorilor din învățământul preuniversitar, elemente care să atragă la catedră persoane temeinic pregătite și deschise spre modelarea unor abordări didactice moderne în relația cu elevii.

Proiectul „România Educată” a fost inițiat în anul 2016 și își propune să ofere un set de soluții concrete pentru îmbunătățirea calității actului educațional în România.


Intră acum și în grupul de