Intră acum și în grupul de
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, arată într-un răspuns la o întrebare adresată de deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan că este oportună încheierea parteneriatelor între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Consiliul Județean Suceava pentru implementarea variantelor ocolitoare Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei și Gura Humorului, parte din Autostrada Baia Mare-Suceava, dar arată că finanțare va fi asigurată prin POIM doar la cea de la Gura Humorului.
„Conform Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030, sectorul Dej – Bistrița – Suceava face parte din rețeaua rutieră secundară. La nivelul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere se afla în faza de proiectare Autostrada Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a considerat oportună încheierea parteneriatelor CNAIR S.A. – C.J. Suceava pentru implementarea VO Câmpulung Moldovenesc, VO Vatra Dornei și VO Gura Humorului cu mențiunea ca aceste proiecte să fie implementate la nivel de drum de mare viteză ca parte/loturi din cadrul proiectului Drum de mare viteză Baia Mare – Suceava” spune ministrul.
Referindu-se la posibilitatea finanțării acestor variante ocolitoare prin PNRR, Cătălin Drulă arată că în ceea ce privește Facilitatea de Redresare și Reziliență, Guvernul României a transmis o variantă de lucru a Planului Național de Redresare și Reziliență către Comisia Europeană, deschizând astfel negocierile tehnice informale cu reprezentanții acesteia.
El precizează că în cadrul variantei de lucru au fost cuprinse secțiuni din autostrăzile A1, A3, A7 și A8 și că după răspunsul Comisiei Europene se va definitiva Lista de proiecte acceptate spre finanțare în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență.
Totodată, Cătălin Drulă spune că prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 1802/ 24.09.2020, obiectivul de investiții „Varianta de ocolire Gura Humorului” a fost cuprins în Lista de proiecte de infrastructură de transport în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Pentru Varianta de ocolire a municipiului Câmpulung Moldovenesc există un parteneriat de implementare semnat în data de 15.01.2021, mai spune ministrul care precizează că acest proiect cu o lungime de 8,57 km are nevoie de studiu de fezabilitate, proiectare și execuție și este prevăzut în Master Planul General de Transport al României (MPGT).
În ceea ce privește VO Vatra Dornei, ministrul Cătălin Drulă nu face nicio precizare.
Intră acum și în grupul de