Traseul final al drumului de mare viteză Pașcani-Suceava-Siret are 118 kilometri din care 88 vor fi autostradă și 30 drum expres. Drumul traversează 22 de localități, va avea 10 noduri rutiere și drumuri de legătură pentru conexiuni cu actuala rețea de drumuri


Intră acum și în grupul de

CNAIR a prezentat traseul final al drumului de mare viteză Pașcani-Suceava-Siret din care, de la Pașcani la intersecția cu DN 2H va fi la profil de autostradă și apoi de drum expres până la Siret.

Varianta finală a fost obținută de Hotnews.ro de la CNAIR.

Potrivit sursei citate, drumul de mare viteză va avea 118,01 kilometri între Pașcani și Siret din care tronsonul Pașcani-Suceava are 61,85 kilometri, iar Suceava-Siret 6,16 kilometri.

Pe primul tronson, Pașcani-Suceava, care traversează 13 localități, sunt prevăzute cinci noduri rutiere, respectiv  Nod rutier Heci, Nod rutier Dolhasca, Nod rutier Roșcani, Nod rutier spre viitorul Drum Expres Suceava – Botoșani, Nod rutier Aeroport Suceava, dar și un drum de legătură de circa 6 kilometri care va asigura legătura A7 cu DN29 și cu Aeroportul Internațional Suceava.

Al doilea tronson, Suceava-Siret, care traversează nouă localități, sunt prevăzute cinci noduri rutiere, respectiv Nod rutier Suceava Nord, Nod rutier Suceava Vest, Nod rutier Rădăuți, Nod rutier Siret Sud, Nod rutier Siret Nord și drumuri de legătură ce vor asigura conexiunea cu DN2 și actuala șosea de centură a Sucevei.

De menționat este că de la intersecția dintre DN2 cu DN2H, drumul de mare viteză va fi drum expres, cu două benzi pe sens, separator, fără bandă de urgență, fără intersecții la nivel, fără treceri prin localități și  acces controlat, CNAIR precizând că din Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, respectiv a Studiului de trafic preliminar, a rezultat necesitatea realizării acestui proiect la profil de autostradă pe sectorul de drum cuprins între Pașcani, Suceava și intersecția cu DN 2H și la profil de drum expres pentru sectorul cuprins între intersecția cu DN 2H și punctul de trecere al frontierei.

În prezent se lucrează la studiul de fezabilitate și proiectele tehnice pentru cele două tronsoane și se fac foraje pentru determinarea compoziției terenului pe unde ar urma să treacă acest drum de mare viteză și se așteaptă ca în primăvara anul viitor acestea să fie încheiate pentru a putea fi lansată licitația în vederea executării lucrărilor.


Intră acum și în grupul de