Programul Ministerului Transporturilor nu prevede finanțare pentru tronsonul Siret-Pașcani al Autostrăzii A7 până în 2030 și nici trecerea Carpaților din Moldova în Ardeal, susține un lider al asociației Împreună pentru A8


Intră acum și în grupul de

Vicepreședintele Asociației Împreună pentru A 8, Cătălin Urtoi, a făcut publice informații aflate din interiorul Ministerului Transporturilor care lucrează la prioritizarea proiectelor de infrastructură rutieră, arătând că până în 2030 nu sunt incluse în program tronsonul Pașcani-Siret al Autostrăzii A 7 și nicio trecere a Carpaților din Moldova spre Ardeal.

El a explicat pe pagina sa de socializare că a purtat, sâmbătă, o discuție cu o persoană din cadrul Ministerului Transporturilor care i-a explicat că se lucrează la o prioritizare a proiectelor deoarece nu ajung banii prin PNRR și Programul Operațional Transporturi.

 Potrivit acestuia, din păcate nici USR PLUS nu-și schimbă prea mult atitudinea când vine vorba de Moldova și de A8, așa cum n-a făcut-o nici PSD și nici PNL.

Iată schema pe scurt prezentată de Cătălin Urtoi

1. Străpungerea Carpaților până în 2030 cu:

– Pitești – Sibiu

– Comarnic – Brașov

Trecerea Carpaților din Moldova spre Ardeal nu apare în acest program!

2. Realizarea Autostrăzii A7 de la Ploiești până la Pașcani – termen 2026, prin PNRR (se așteaptă decizia Comisiei Europene)

3. Tronsonul Pașcani – Suceava – Siret de pe A7 nu apare în acest program până în 2030!

4. Realizarea a două capete de pe A8, respectiv Tg.Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Tg.Neamt, până în 2026 prin PNRR (se așteaptă decizia Comisiei Europene)

Interesant este aici, care va fi rolul acestor capete după 2026, dacă nu se va realiza străpungerea Carpaților?!

5. Realizarea sectorului de autostradă Pașcani – Lețcani până în 2027, prin Programul Operațional de Transport 2021 – 2027 cu posibilitate de prelungire trei ani (2030)

6. Centura de Nord a Iașului, adică Lețcani – Ungheni nu apare ca finanțare până în 2030, dar aici încă se mai caută soluții.

În condițiile finalizării Spitalului Regional de Urgență până în 2027 și extinderea aeroportului, accesul se va face prin oraș.

7. Sectorul de munte de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului – Leghin (150 km) nu apare în prioritățile ministerului ca finanțare până în 2030!

8. Tronsonul Bacău – Brașov/A13 nu apare în prioritățile ministerului ca finanțare până în 2030.

9. Drumul expres care să lege A7 de Podul de la Brăila este în discuție ca variantă de finanțare și realizare până în 2030, dar nu s-a definitivat varianta de lucru.

În listă mai apar drumul expres Craiova – Pitești care se va finaliza până în 2024 – 2025, mai multe centuri ocolitoare (vezi București) finalizarea autostrăzilor în Transilvania etc.

Cătălin Urtoi a menționat că acest program de prioritizare a investițiilor nu este definitivat, dar se discută și se lucrează la el.

„Nu voi fi niciodată de acord ca să se renunțe la traversarea Carpaților din Moldova spre Ardeal în favoarea autostrăzii de week-end, adică Comarnic – Brașov. Asta ar arăta încă o dată că Moldova este tratată ca o regiune de mâna a doua și nu trebuie să acceptăm! Atrag atenția clasei politice din Moldova și în special celor din Iași, indiferent de partid, că este momentul să se implice serios și să nu lase ca deciziile politice de la București să amâne traversarea Carpaților din Moldova spre Ardeal! Iar noi, oamenii de rând din această regiune, ar trebui să ne gândim serios la o acțiune pro A8. Fără o implicare acum din partea tuturor NU vom reuși!”, a transmis Cătălin Urtoi.


Intră acum și în grupul de